Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence diagrams for speed profile optimization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F17%3A00476597" target="_blank" >RIV/67985556:_____/17:00476597 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ijar.2016.11.018" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.ijar.2016.11.018</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ijar.2016.11.018" target="_blank" >10.1016/j.ijar.2016.11.018</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence diagrams for speed profile optimization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Influence diagrams have been applied to diverse decision problems. In this paper, we describe their application to the speed profile optimization problem – a problem traditionally solved by the methods of optimal control theory. Influence diagrams appeared to be well-suited to these types of problems. It is mainly due to their ability to perform computations efficiently if the utility function is additively decomposed along the vehicle path, which is the case for utility functions based on, e.g., the total driving time or the total fuel consumption. Also, driving constraints can be efficiently included in the influence diagram. If the vehicle speed deviates from the optimal speed profile during the real drive, a new optimal speed profile can be quickly computed in the compiled influence diagram. The theory of influence diagrams has not yet been sufficiently developed for continuous variables and nonlinear utility functions.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence diagrams for speed profile optimization

  • Popis výsledku anglicky

    Influence diagrams have been applied to diverse decision problems. In this paper, we describe their application to the speed profile optimization problem – a problem traditionally solved by the methods of optimal control theory. Influence diagrams appeared to be well-suited to these types of problems. It is mainly due to their ability to perform computations efficiently if the utility function is additively decomposed along the vehicle path, which is the case for utility functions based on, e.g., the total driving time or the total fuel consumption. Also, driving constraints can be efficiently included in the influence diagram. If the vehicle speed deviates from the optimal speed profile during the real drive, a new optimal speed profile can be quickly computed in the compiled influence diagram. The theory of influence diagrams has not yet been sufficiently developed for continuous variables and nonlinear utility functions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-12010S" target="_blank" >GA16-12010S: Struktury podmíněné nezávislosti: kombinatorické a optimalizační metody</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Approximate Reasoning

  • ISSN

    0888-613X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    88

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    567-586

  • Kód UT WoS článku

    000407655600029

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85007579596