Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluating Physical and Rendered Material Appearance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F18%3A00490440" target="_blank" >RIV/67985556:_____/18:00490440 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s00371-018-1545-3" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s00371-018-1545-3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s00371-018-1545-3" target="_blank" >10.1007/s00371-018-1545-3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluating Physical and Rendered Material Appearance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Many representations and rendering techniques have been proposed for presenting material appearance in computer graphics. One outstanding problem is evaluating their accuracy. In this paper, we propose assessing accuracy by comparing human judgements of material attributes made when viewing a computer graphics rendering to those made when viewing a physical sample of the same material. We demonstrate this approach using 16 diverse physical material samples distributed to researchers at the MAM 2014 workshop. We performed two psychophysical experiments. In the first experiment we examined how consistently subjects rate a set of twelve visual, tactile and subjective attributes of individual physical material specimens. In the second experiment, we asked subjects to assess the same attributes for identical materials rendered as BTFs under point-light and environment illuminations. By analyzing obtained data, we identified which material attributes and material types are judged consistently and to what extent the computer graphics representation conveyed the experience of viewing physical material appearance.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluating Physical and Rendered Material Appearance

  • Popis výsledku anglicky

    Many representations and rendering techniques have been proposed for presenting material appearance in computer graphics. One outstanding problem is evaluating their accuracy. In this paper, we propose assessing accuracy by comparing human judgements of material attributes made when viewing a computer graphics rendering to those made when viewing a physical sample of the same material. We demonstrate this approach using 16 diverse physical material samples distributed to researchers at the MAM 2014 workshop. We performed two psychophysical experiments. In the first experiment we examined how consistently subjects rate a set of twelve visual, tactile and subjective attributes of individual physical material specimens. In the second experiment, we asked subjects to assess the same attributes for identical materials rendered as BTFs under point-light and environment illuminations. By analyzing obtained data, we identified which material attributes and material types are judged consistently and to what extent the computer graphics representation conveyed the experience of viewing physical material appearance.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-18407S" target="_blank" >GA17-18407S: Vizuálně optimalizované měření vzhledu materiálů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Visual Computer

  • ISSN

    0178-2789

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6-8

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    805-816

  • Kód UT WoS článku

    000433557400006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85046774155