iCheat: Reprezentace pro umělecké řízení nepřímého osvětlení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F08%3A03142759" target="_blank" >RIV/68407700:21230/08:03142759 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11320/08:00207412 RIV/00216208:11320/08:10082113
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
iCheat: A Representation for Artistic Control of Indirect Cinematic Lighting
Popis výsledku v původním jazyce
Thanks to an increase in rendering efficiency, indirect illumination has recently began to be integrated in cinematic lighting design, an application where physical accuracy is less important than careful control of scene appearance. This paper presentsa comprehensive, efficient, and intuitive representation for artistic control of indirect illumination. We encode user's adjustments to indirect lighting as scale and offset coefficients of the transfer operator. We take advantage of the nature of indirect illumination and of the edits themselves to efficiently sample and compress them. A major benefit of this sampled representation, compared to encoding adjustments as procedural shaders, is the renderer-independence. This allowed us to easily implementseveral tools to produce our final images: an interactive relighting engine to view adjustments, a painting interface to define them, and a final renderer to render high quality results.
Název v anglickém jazyce
iCheat: A Representation for Artistic Control of Indirect Cinematic Lighting
Popis výsledku anglicky
Thanks to an increase in rendering efficiency, indirect illumination has recently began to be integrated in cinematic lighting design, an application where physical accuracy is less important than careful control of scene appearance. This paper presentsa comprehensive, efficient, and intuitive representation for artistic control of indirect illumination. We encode user's adjustments to indirect lighting as scale and offset coefficients of the transfer operator. We take advantage of the nature of indirect illumination and of the edits themselves to efficiently sample and compress them. A major benefit of this sampled representation, compared to encoding adjustments as procedural shaders, is the renderer-independence. This allowed us to easily implementseveral tools to produce our final images: an interactive relighting engine to view adjustments, a painting interface to define them, and a final renderer to render high quality results.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Computer Graphics Forum
ISSN
0167-7055
e-ISSN
—
Svazek periodika
27
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000258223600019
EID výsledku v databázi Scopus
—