Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

iCheat: Reprezentace pro umělecké řízení nepřímého osvětlení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F08%3A03142759" target="_blank" >RIV/68407700:21230/08:03142759 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11320/08:00207412 RIV/00216208:11320/08:10082113

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    iCheat: A Representation for Artistic Control of Indirect Cinematic Lighting

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Thanks to an increase in rendering efficiency, indirect illumination has recently began to be integrated in cinematic lighting design, an application where physical accuracy is less important than careful control of scene appearance. This paper presentsa comprehensive, efficient, and intuitive representation for artistic control of indirect illumination. We encode user's adjustments to indirect lighting as scale and offset coefficients of the transfer operator. We take advantage of the nature of indirect illumination and of the edits themselves to efficiently sample and compress them. A major benefit of this sampled representation, compared to encoding adjustments as procedural shaders, is the renderer-independence. This allowed us to easily implementseveral tools to produce our final images: an interactive relighting engine to view adjustments, a painting interface to define them, and a final renderer to render high quality results.

  • Název v anglickém jazyce

    iCheat: A Representation for Artistic Control of Indirect Cinematic Lighting

  • Popis výsledku anglicky

    Thanks to an increase in rendering efficiency, indirect illumination has recently began to be integrated in cinematic lighting design, an application where physical accuracy is less important than careful control of scene appearance. This paper presentsa comprehensive, efficient, and intuitive representation for artistic control of indirect illumination. We encode user's adjustments to indirect lighting as scale and offset coefficients of the transfer operator. We take advantage of the nature of indirect illumination and of the edits themselves to efficiently sample and compress them. A major benefit of this sampled representation, compared to encoding adjustments as procedural shaders, is the renderer-independence. This allowed us to easily implementseveral tools to produce our final images: an interactive relighting engine to view adjustments, a painting interface to define them, and a final renderer to render high quality results.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computer Graphics Forum

  • ISSN

    0167-7055

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000258223600019

  • EID výsledku v databázi Scopus