Perception of Car Shape Orientation and Anisotropy Alignment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F18%3A00493080" target="_blank" >RIV/67985556:_____/18:00493080 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.2312/mam.20181197" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2312/mam.20181197</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2312/mam.20181197" target="_blank" >10.2312/mam.20181197</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Perception of Car Shape Orientation and Anisotropy Alignment
Popis výsledku v původním jazyce
The color designers are used to introduce customized product design, visually communicating the unique impression of a car. They always carefully observe harmony of color and body shape to obtain desired visual impression. This paper studies to what extent anisotropic appearance improves a visual impression of a car body beyond a standard isotropic one. To address this challenge, we ran several psychophysical studies identifying the proper alignment of an anisotropic axis over a car body. We have shown that subjects preferred an anisotropy axis orthogonal to car body orientation and that the majority of subjects found the anisotropic appearance more visually appealing than the isotropic one.
Název v anglickém jazyce
Perception of Car Shape Orientation and Anisotropy Alignment
Popis výsledku anglicky
The color designers are used to introduce customized product design, visually communicating the unique impression of a car. They always carefully observe harmony of color and body shape to obtain desired visual impression. This paper studies to what extent anisotropic appearance improves a visual impression of a car body beyond a standard isotropic one. To address this challenge, we ran several psychophysical studies identifying the proper alignment of an anisotropic axis over a car body. We have shown that subjects preferred an anisotropy axis orthogonal to car body orientation and that the majority of subjects found the anisotropic appearance more visually appealing than the isotropic one.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA17-18407S" target="_blank" >GA17-18407S: Vizuálně optimalizované měření vzhledu materiálů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EG MAM 2018: Eurographics 2018 Workshop on Material Appearance Modeling
ISBN
978-3-03868-055-0
ISSN
2309-5059
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
The Eurographics Association
Místo vydání
Goslar
Místo konání akce
Karlsruhe
Datum konání akce
1. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—