Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effects of Surface Anisotropy on Perception of Car Body Attractiveness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F18%3A00494704" target="_blank" >RIV/67985556:_____/18:00494704 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.2312/pg.20181270" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2312/pg.20181270</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2312/pg.20181270" target="_blank" >10.2312/pg.20181270</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effects of Surface Anisotropy on Perception of Car Body Attractiveness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the automotive industry effect coatings are used to introduce customized product design, visually communicating the unique impression of a car. However, nowadays, due to current manufacturing and application limitations. Industrial effect coatings systems achieve primarily a globally isotropic appearance, i.e., surface appearance that does not change when material rotates around its normal. To the contrary, anisotropic appearance exhibits variable behavior due to oriented structural elements. This paper studies to what extent anisotropic appearance improves a visual impression of a car body beyond a standard isotropic one. We ran several psychophysical studies identifying the proper alignment of an anisotropic axis over a car body, showing that regardless of the illumination conditions, subjects always preferred an anisotropy axis orthogonal to car body orientation. The majority of subjects also found the anisotropic appearance more visually appealing than the isotropic one.

  • Název v anglickém jazyce

    Effects of Surface Anisotropy on Perception of Car Body Attractiveness

  • Popis výsledku anglicky

    In the automotive industry effect coatings are used to introduce customized product design, visually communicating the unique impression of a car. However, nowadays, due to current manufacturing and application limitations. Industrial effect coatings systems achieve primarily a globally isotropic appearance, i.e., surface appearance that does not change when material rotates around its normal. To the contrary, anisotropic appearance exhibits variable behavior due to oriented structural elements. This paper studies to what extent anisotropic appearance improves a visual impression of a car body beyond a standard isotropic one. We ran several psychophysical studies identifying the proper alignment of an anisotropic axis over a car body, showing that regardless of the illumination conditions, subjects always preferred an anisotropy axis orthogonal to car body orientation. The majority of subjects also found the anisotropic appearance more visually appealing than the isotropic one.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-18407S" target="_blank" >GA17-18407S: Vizuálně optimalizované měření vzhledu materiálů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pacific Graphics Short Papers

  • ISBN

    978-3-03868-073-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    17-20

  • Název nakladatele

    The Eurographics Association

  • Místo vydání

    Geneve

  • Místo konání akce

    Hong Kong

  • Datum konání akce

    8. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku