Projection methods for finding intersection of two convex sets and their use in signal processing problems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F21%3A00545397" target="_blank" >RIV/67985556:_____/21:00545397 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.2352/ISSN.2470-1173.2021.10.IPAS-226" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2352/ISSN.2470-1173.2021.10.IPAS-226</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2352/ISSN.2470-1173.2021.10.IPAS-226" target="_blank" >10.2352/ISSN.2470-1173.2021.10.IPAS-226</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Projection methods for finding intersection of two convex sets and their use in signal processing problems
Popis výsledku v původním jazyce
Finding a point in the intersection of two closed convex sets is a common problem in image processing and other areas. Projections onto convex sets (POCS) is a standard algorithm for finding such a point. Dykstra’s projection algorithm is a well known alternative that finds the point in the intersection closest to a given point. Yet another lesser known alternative is the alternating direction method of multipliers (ADMM) that can be used for both purposes. In this paper we discuss the differences in the convergence of these algorithms in image processing problems. The ADMM applied to finding an arbitrary point in the intersection is much faster than POCS and any algorithm for finding the nearest point in the intersection.n
Název v anglickém jazyce
Projection methods for finding intersection of two convex sets and their use in signal processing problems
Popis výsledku anglicky
Finding a point in the intersection of two closed convex sets is a common problem in image processing and other areas. Projections onto convex sets (POCS) is a standard algorithm for finding such a point. Dykstra’s projection algorithm is a well known alternative that finds the point in the intersection closest to a given point. Yet another lesser known alternative is the alternating direction method of multipliers (ADMM) that can be used for both purposes. In this paper we discuss the differences in the convergence of these algorithms in image processing problems. The ADMM applied to finding an arbitrary point in the intersection is much faster than POCS and any algorithm for finding the nearest point in the intersection.n
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA18-05360S" target="_blank" >GA18-05360S: Řešení inverzních problémů vznikajících při analýze rychle se pohybujících objektů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Image Processing: Algorithms and Systems XIX
ISBN
—
ISSN
2470-1173
e-ISSN
2470-1173
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
226
Název nakladatele
Society for Imaging Science and Technology
Místo vydání
Springfield
Místo konání akce
Springfield (Online)
Datum konání akce
11. 1. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—