Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ambiguity effect: decision-making influenced by lack of information

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985556%3A_____%2F21%3A00547793" target="_blank" >RIV/67985556:_____/21:00547793 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61384399:31160/21:00058378

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICTE51655.2021.9584706" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICTE51655.2021.9584706</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICTE51655.2021.9584706" target="_blank" >10.1109/ICTE51655.2021.9584706</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ambiguity effect: decision-making influenced by lack of information

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Quite often, the best human decision-makers outperform computer-aided decision systems. It is not only because humans can take into account faint pieces of information that cannot be formalized but also that they occasionally behave intuitively, which can hardly be incorporated into a formal optimization criterion. Therefore, mathematicians enhance their decision models to make their behavior similar to that of human decision-makers. They fit decision models up with different parameters controlling the optimality of the considered decision. From this point of view, the simplest and perhaps the most popular is the Hurwitz coefficient of pessimism controlling whether the decision process tends to expect more the best or the worst outcome. In this paper, we design a model with a parameter controlling the strength of ambiguity aversion of the resulting decision process.

  • Název v anglickém jazyce

    Ambiguity effect: decision-making influenced by lack of information

  • Popis výsledku anglicky

    Quite often, the best human decision-makers outperform computer-aided decision systems. It is not only because humans can take into account faint pieces of information that cannot be formalized but also that they occasionally behave intuitively, which can hardly be incorporated into a formal optimization criterion. Therefore, mathematicians enhance their decision models to make their behavior similar to that of human decision-makers. They fit decision models up with different parameters controlling the optimality of the considered decision. From this point of view, the simplest and perhaps the most popular is the Hurwitz coefficient of pessimism controlling whether the decision process tends to expect more the best or the worst outcome. In this paper, we design a model with a parameter controlling the strength of ambiguity aversion of the resulting decision process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10103 - Statistics and probability

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-06569S" target="_blank" >GA19-06569S: Manažerské rozhodování: racionalita paradoxního chování</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2021 IEEE International Conference on Technology and Entrepreneurship (ICTE)

  • ISBN

    978-1-6654-3895-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    9584706

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Kaunas

  • Datum konání akce

    24. 8. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku