Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Repeated Covariate Equating to Provide Comparable Scores from Matura Exam in Case of Non-Equivalent Groups

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985807%3A_____%2F22%3A00570052" target="_blank" >RIV/67985807:_____/22:00570052 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/27/contribution/53048/" target="_blank" >https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/27/contribution/53048/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Repeated Covariate Equating to Provide Comparable Scores from Matura Exam in Case of Non-Equivalent Groups

  • Popis výsledku v původním jazyce

    ZÁKLADNÍ ÚDAJE: ECER 2022 Abstracts. Yerevan: EERA - European Educational Research Association, 2022. KONFERENCE: ECER 2022: European Conference on Educational Research. 23.08.2022-25.08.2022, Yerevan. ABSTRAKT: In large-scale assessments that involve multiple test forms, individual student test scores are expected to be comparable regardless of which form the students take (DePacale & Gong, 2020). Test scores are considered comparable if the same interpretations can be made, with the same level of confidence, from variations of the same test (Winter et al., 2010). In relation to high-stakes testing programmes, a more stringent claim for “interchangeability” has been raised (Dorans & Walker, 2007, Holland, 2007). According to the Standards of for Educational and Psychological Testing (AERA, APA, & NCME, 2014), appropriate statistical methodology should be applied to ensure that test scores from alternate test forms can be used interchangeably, which often involves score equating (DePacale & Gong, 2020, Holland, 2007).

  • Název v anglickém jazyce

    Repeated Covariate Equating to Provide Comparable Scores from Matura Exam in Case of Non-Equivalent Groups

  • Popis výsledku anglicky

    ZÁKLADNÍ ÚDAJE: ECER 2022 Abstracts. Yerevan: EERA - European Educational Research Association, 2022. KONFERENCE: ECER 2022: European Conference on Educational Research. 23.08.2022-25.08.2022, Yerevan. ABSTRAKT: In large-scale assessments that involve multiple test forms, individual student test scores are expected to be comparable regardless of which form the students take (DePacale & Gong, 2020). Test scores are considered comparable if the same interpretations can be made, with the same level of confidence, from variations of the same test (Winter et al., 2010). In relation to high-stakes testing programmes, a more stringent claim for “interchangeability” has been raised (Dorans & Walker, 2007, Holland, 2007). According to the Standards of for Educational and Psychological Testing (AERA, APA, & NCME, 2014), appropriate statistical methodology should be applied to ensure that test scores from alternate test forms can be used interchangeably, which often involves score equating (DePacale & Gong, 2020, Holland, 2007).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL05000008" target="_blank" >TL05000008: Výzvy pro hodnocení znalostí: Analytická podpora tvorby znalostních testů</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů