Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza položek vícepoložkových měření

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985807%3A_____%2F24%3A00601179" target="_blank" >RIV/67985807:_____/24:00601179 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.karlin.mff.cuni.cz/~antoch/robust24/abstrakty.pdf" target="_blank" >https://www.karlin.mff.cuni.cz/~antoch/robust24/abstrakty.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza položek vícepoložkových měření

  • Popis výsledku v původním jazyce

    ZÁKLADNÍ ÚDAJE: ROBUST 2024: Sborník abstraktů. Praha: Jednota českých matematiků a fyziků, 2024. s. 10-10. [ROBUST 2024: Letní škola JČ(S)MF /23./. 08.09.2024-13.09.2024, Bardějov]. ABSTRAKT: Měření v psychologii, pedagogice a v dalších sociálních vědách jsou často nepřesná a využívají proto většího množství položek či hodnotitelů. V příspěvku pojednáme o statistických metodách pro analýzu položek vícepoložkových měření. Pojednáme o modelech tzv. teorie odpovědi na položku (item response theory, IRT) a jejich vztahu s modely faktorové analýzy a modely zobecněné lineární a nelineární regrese se smíšenými efekty. Dále popíšeme postupný vývoj modelů IRT pomocí empirických charakteristických křivek a zobecněných lineárních a nelineárních modelů (GLNM) s důrazem na didaktickou hodnotu takového přístupu. Nakonec představíme některé nové přístupy k odhadu parametrů a jejich praktickou implementaci.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of multi-item measurement items

  • Popis výsledku anglicky

    Measures in psychology, education and other social sciences are often imprecise and therefore use multiple items or raters. In this paper, we discuss statistical methods for analyzing items of multi-item measures. We will discuss models of item response theory (IRT) and their relationship with factor analysis models and generalized linear and nonlinear mixed-effects regression models. Next, we describe the gradual development of IRT models using empirical characteristic curves and generalized linear and nonlinear models (GLNMs), emphasizing the didactic value of such an approach. Finally, we introduce some new approaches to parameter estimation and their practical implementation.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10103 - Statistics and probability

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EH22_008%2F0004583" target="_blank" >EH22_008/0004583: Excelentní výzkum v oblasti digitálních technologií a wellbeingu</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů