Vyučování matematice a kolektivní reflexe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F05%3A00021941" target="_blank" >RIV/67985840:_____/05:00021941 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12410/05:00006588
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mathematics classroom and collective reflection
Popis výsledku v původním jazyce
The core of the paper is an example of the cooperation between two researchers (teacher educators) and one practicing teacher on a teaching experiment (via individual and collective reflections) to illustrate how collective reflection helps to understandthe environment of mathematics classroom and thus, in our opinion, to improve teacher´s professionality and the teaching/learning process and also research in didactics of mathematics
Název v anglickém jazyce
Mathematics classroom and collective reflection
Popis výsledku anglicky
The core of the paper is an example of the cooperation between two researchers (teacher educators) and one practicing teacher on a teaching experiment (via individual and collective reflections) to illustrate how collective reflection helps to understandthe environment of mathematics classroom and thus, in our opinion, to improve teacher´s professionality and the teaching/learning process and also research in didactics of mathematics
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BA - Obecná matematika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F05%2F2444" target="_blank" >GA406/05/2444: Kultura vyučování matematice</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Symposium: Elementary Math Teaching - Proceedings
ISBN
80-7290-220-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
307-315
Název nakladatele
Pedagogická fakulta UK
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
21. 8. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—