Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kvalifikovaná pedagogická reflexe jako cesta ke zkvalitnění matematického vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F06%3A00043423" target="_blank" >RIV/67985840:_____/06:00043423 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12410/06:00007428

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Qualified Pedagogical Reflection as a Way to Improve Mathematics Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development of teachers´ conscious self-reflection on their own teaching and systematic pursuance of joint reflection with other teachers and/or researches from the point of view of the goals and content of their teaching and the methods of work canpromote the teacher´s professional growth. This paper reports on particular aspects of reflection, both individually and joint, so frequently applauded in the literature but rarely observed in classrooms. It is based on samples of teachers´ reflections and their gradual development from mere simple conversations based on intuitive perceptions, through searching for effective teaching approaches, to the deep assessment of mathematics teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Qualified Pedagogical Reflection as a Way to Improve Mathematics Education

  • Popis výsledku anglicky

    The development of teachers´ conscious self-reflection on their own teaching and systematic pursuance of joint reflection with other teachers and/or researches from the point of view of the goals and content of their teaching and the methods of work canpromote the teacher´s professional growth. This paper reports on particular aspects of reflection, both individually and joint, so frequently applauded in the literature but rarely observed in classrooms. It is based on samples of teachers´ reflections and their gradual development from mere simple conversations based on intuitive perceptions, through searching for effective teaching approaches, to the deep assessment of mathematics teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F05%2F2444" target="_blank" >GA406/05/2444: Kultura vyučování matematice</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Mathematics Teacher Education

  • ISSN

    1386-4416

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    129-156

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus