Kvalifikovaná pedagogická reflexe jako cesta ke zkvalitnění matematického vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F06%3A00043423" target="_blank" >RIV/67985840:_____/06:00043423 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12410/06:00007428
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Qualified Pedagogical Reflection as a Way to Improve Mathematics Education
Popis výsledku v původním jazyce
The development of teachers´ conscious self-reflection on their own teaching and systematic pursuance of joint reflection with other teachers and/or researches from the point of view of the goals and content of their teaching and the methods of work canpromote the teacher´s professional growth. This paper reports on particular aspects of reflection, both individually and joint, so frequently applauded in the literature but rarely observed in classrooms. It is based on samples of teachers´ reflections and their gradual development from mere simple conversations based on intuitive perceptions, through searching for effective teaching approaches, to the deep assessment of mathematics teaching.
Název v anglickém jazyce
Qualified Pedagogical Reflection as a Way to Improve Mathematics Education
Popis výsledku anglicky
The development of teachers´ conscious self-reflection on their own teaching and systematic pursuance of joint reflection with other teachers and/or researches from the point of view of the goals and content of their teaching and the methods of work canpromote the teacher´s professional growth. This paper reports on particular aspects of reflection, both individually and joint, so frequently applauded in the literature but rarely observed in classrooms. It is based on samples of teachers´ reflections and their gradual development from mere simple conversations based on intuitive perceptions, through searching for effective teaching approaches, to the deep assessment of mathematics teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F05%2F2444" target="_blank" >GA406/05/2444: Kultura vyučování matematice</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Mathematics Teacher Education
ISSN
1386-4416
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
129-156
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—