Communication of thoughts and generalized findings in the mathematics classroom
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F14%3A00435996" target="_blank" >RIV/67985840:_____/14:00435996 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Communication of thoughts and generalized findings in the mathematics classroom
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on such situations in a mathematics classroom in which pupils/students communicate their mathematical thoughts and generalizations while looking for relationships in a pattern. Their communication is observed in the environment of geometrical patterns in a triangle grid and their transformation into arithmetic patterns or algebraic functions. Discussions show how pupils/students reason a bout relationships in these patterns and among these patterns, how they describe and express theirgeneralizations in words or symbols.
Název v anglickém jazyce
Communication of thoughts and generalized findings in the mathematics classroom
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on such situations in a mathematics classroom in which pupils/students communicate their mathematical thoughts and generalizations while looking for relationships in a pattern. Their communication is observed in the environment of geometrical patterns in a triangle grid and their transformation into arithmetic patterns or algebraic functions. Discussions show how pupils/students reason a bout relationships in these patterns and among these patterns, how they describe and express theirgeneralizations in words or symbols.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Communication in the Mathematics Classroom
ISBN
978-83-7996-009-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
41-43
Název nakladatele
Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Místo vydání
Rzeszów
Místo konání akce
Poznaň
Datum konání akce
7. 7. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—