The Impact of the IMO-2020 Shipping Regulation on the Atmospheric Deposition of Sulfur around the Western English Channel and the Use of the V/Ni ratio as a Shipping Marker.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985858%3A_____%2F22%3A00562053" target="_blank" >RIV/67985858:_____/22:00562053 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://cas.icpf.cas.cz/download/Sbornik_VKCAS_2022.pdf" target="_blank" >http://cas.icpf.cas.cz/download/Sbornik_VKCAS_2022.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Impact of the IMO-2020 Shipping Regulation on the Atmospheric Deposition of Sulfur around the Western English Channel and the Use of the V/Ni ratio as a Shipping Marker.
Popis výsledku v původním jazyce
Anthropogenic aerosols are shown to have a great impact on marine ecosystems and human health, with the shipping industry contributing as a significant source of thesenemissions, and annual growth on the rise. In the marine environment, shipping emissions often dominate atmospheric deposition of sulfur. With around 70% of shipping activitynbeing carried out within 400 km of the coast, its contribution to atmospheric sulfur is of great interest. The International Maritime Organisation (IMO) introduced a regulation onn01/01/2020 restricting global marine fuel sulfur content from 3.5% to 0.5% w/w. The vanadium/nickel (V/Ni) ratio has been widely used as a marker of shipping emissions, with the range of 2.5 to 4 indicating shipping activity. The regulation has called into question the viability of the earlier use of the V/Ni ratio.
Název v anglickém jazyce
The Impact of the IMO-2020 Shipping Regulation on the Atmospheric Deposition of Sulfur around the Western English Channel and the Use of the V/Ni ratio as a Shipping Marker.
Popis výsledku anglicky
Anthropogenic aerosols are shown to have a great impact on marine ecosystems and human health, with the shipping industry contributing as a significant source of thesenemissions, and annual growth on the rise. In the marine environment, shipping emissions often dominate atmospheric deposition of sulfur. With around 70% of shipping activitynbeing carried out within 400 km of the coast, its contribution to atmospheric sulfur is of great interest. The International Maritime Organisation (IMO) introduced a regulation onn01/01/2020 restricting global marine fuel sulfur content from 3.5% to 0.5% w/w. The vanadium/nickel (V/Ni) ratio has been widely used as a marker of shipping emissions, with the range of 2.5 to 4 indicating shipping activity. The regulation has called into question the viability of the earlier use of the V/Ni ratio.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10509 - Meteorology and atmospheric sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LM2018122" target="_blank" >LM2018122: ACTRIS – účast České republiky</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník 21. výroční konference České aerosolové společnosti
ISBN
978-80-908653-0-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
33-34
Název nakladatele
Czech Aerosol Society
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Kutná hora
Datum konání akce
3. 10. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—