Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital Humanities in Early Music Research. Session I: Early music databases, encoding, analysing and OMR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985921%3A_____%2F20%3A00524253" target="_blank" >RIV/67985921:_____/20:00524253 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital Humanities in Early Music Research. Session I: Early music databases, encoding, analysing and OMR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    First session of the annual series (two more sessions are prepared for June and October 2020) presenting new tools and methodologies in digital humanities for early music research. The session was focused on databases of medieval music, encoding of early notations and on optical music recognition. Specialists from main research centers in these fields, University of Waterloo, Dalhousie University and McGill University in Canada presented their research projects on databases of medieval chant “Cantus Index” and “Cantus Database”, “Canadian Chant Database” and “Fragmentarium”, also music and analytical interface SIMSSA and workflows for Optical Music Recognition for neume notation. In an interactive way the attendees (students, scholars, professionnals in musicology and IT) learnt to enter data into chosen databases and to encode neume notations into standards of MEI. The series will continue with a second session (June 2020), which will deepen the knowledge of encoding of old notation systems.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Humanities in Early Music Research. Session I: Early music databases, encoding, analysing and OMR

  • Popis výsledku anglicky

    First session of the annual series (two more sessions are prepared for June and October 2020) presenting new tools and methodologies in digital humanities for early music research. The session was focused on databases of medieval music, encoding of early notations and on optical music recognition. Specialists from main research centers in these fields, University of Waterloo, Dalhousie University and McGill University in Canada presented their research projects on databases of medieval chant “Cantus Index” and “Cantus Database”, “Canadian Chant Database” and “Fragmentarium”, also music and analytical interface SIMSSA and workflows for Optical Music Recognition for neume notation. In an interactive way the attendees (students, scholars, professionnals in musicology and IT) learnt to enter data into chosen databases and to encode neume notations into standards of MEI. The series will continue with a second session (June 2020), which will deepen the knowledge of encoding of old notation systems.

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GX19-28306X" target="_blank" >GX19-28306X: Staré mýty, nová fakta: české země v centru hudebního dění 15. století</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Prague

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    19

  • Počet zahraničních účastníků

    4

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    WRD - Celosvětová akce