Vyřešil K. R. Popper psychologický problém indukce?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F03%3A36030128" target="_blank" >RIV/67985955:_____/03:36030128 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vyřešil K. R. Popper psychologický problém indukce?
Popis výsledku v původním jazyce
Karl Popper popírá tezi, že v poznání postupujeme od pozorování k teorii. Tím chce eliminovat indukci jako modus myšlení. Dostává se však do rozporu s vlastními postuláty tím, že uznává existence vrozených induktivních očekávání, která mají dogmatický charakter.
Název v anglickém jazyce
Did K. R. Popper Solve the Psychological Problem of Induction?
Popis výsledku anglicky
Karl Popper reject the thesis that learning proceeds from observation to theory. Thus he claims to eliminate induction from epistemology. However, he contradicts his own claims by postulating the existence of inborn inductive expectations that are dogmatic in their nature.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Metoda, význam, intence. Popperovské motivy v současném analytickém myšlení.
ISBN
80-7007-177-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
55-65
Název nakladatele
Filosofia
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha [CZ]
Datum konání akce
27. 5. 2002
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—