Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Paradox lháře ve světle scholastických klasifikací

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F14%3A00444343" target="_blank" >RIV/67985955:_____/14:00444343 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5840/studneoar201411312" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5840/studneoar201411312</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5840/studneoar201411312" target="_blank" >10.5840/studneoar201411312</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Paradox lháře ve světle scholastických klasifikací

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Systematický zájem logiky a analytické filozofie o paradoxy ve dvacátém století podnítil znovuobjevení téměř šest staletí trvající scholastické diskuze o paradoxech. Tento článek se zaměřuje na následující tři odvětví scholastické logiky: 1. definice sémantických paradoxů, 2. základní strategie řešení paradoxů, 3. scholastické klasifikace řešení paradoxů. Scholastičtí logikové analyzovali paradoxy z hlediska odvození vedoucí k paradoxnímu závěru, z hlediska paradoxní věty a z hlediska teoretického kontextu, v němž paradoxy vznikají. Tyto dílčí analýzy je pak možno syntetizovat do uceleného rámce zohledňujícího různé aspekty paradoxnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    The Liar Paradox in the Light of Scholastic Classifications

  • Popis výsledku anglicky

    The systematic focus of twentieth century logic and analytic philosophy on semantic paradoxes prompted the rediscovery of the nearly six hundred years of scholastic research devoted to paradoxes. The present paper focuses on the following three branchesof scholastic logic: 1. definitions of semantic paradox; 2. basic strategies of solving paradoxes; 3. scholastic classifications of solutions to paradoxes. Scholastic logicians analysed paradoxes from three basic points of view: the point of view of paradox-generating inferences, the point of view of paradoxical sentence, and the point of view of the theoretical context of paradoxes. These partial analyses can be synthesised into a coherent approach, allowing for analysing different aspects of semanticparadox.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP13-08389P" target="_blank" >GP13-08389P: Sémantické paradoxy mezi první a druhou scholastikou</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Neoaristotelica

  • ISSN

    1214-8407

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    73-96

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus