Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Historická herní studia: nástin badatelského pole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F21%3A00549633" target="_blank" >RIV/67985955:_____/21:00549633 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/20.500.11956/170258" target="_blank" >http://hdl.handle.net/20.500.11956/170258</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Historická herní studia: nástin badatelského pole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text je zhuštěným úvodem do studia historických digitálních her. Vysvětluje důležitost výzkumu herních reprezentací minulosti a navrhuje základní terminologii. Na základě vývoje obecných game studies představuje současné bádání o historii digitálních her, především pak historii v digitálních hrách. Článek také problematizuje předmět výzkumu a současné analýzy přístupu herních vývojářů a hráčů k historickým elementům digitálních her. Závěr umisťuje studium her do širšího kontextu public history.

  • Název v anglickém jazyce

    Historical Game Studies: An Outline of the Research Field

  • Popis výsledku anglicky

    The text is a brief introduction to the study of historical digital games. First, it substantiates the importance of research on game representations of the past and proposes a basic terminology. Based on the development of general game studies, the text deals with the current research on history of digital games and especially on the history in digital games. In the last part, the subject of study is problematized and current analyses of the approach of game developers and players to the historical elements of digital games are analyzed. The conclusion places the research in the broader context of the field of public history.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Historie - Otázky - Problémy

  • ISSN

    1804-1132

  • e-ISSN

    2336-6672

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    11-35

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus