Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Scholastická logika „vědění ” III. Logická vševědoucnost a logika inferenčního poznání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F21%3A00563533" target="_blank" >RIV/67985955:_____/21:00563533 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.5840/studneoar202118310" target="_blank" >https://doi.org/10.5840/studneoar202118310</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5840/studneoar202118310" target="_blank" >10.5840/studneoar202118310</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Scholastická logika „vědění ” III. Logická vševědoucnost a logika inferenčního poznání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Problém logické vševědoucnosti zahrnuje problém uzávěru vědění na implikaci a problém distribuce vědění přes implikaci. V pozdně-středověké scholastické tradici byla tato témata probírána v rámci několika různých žánrů, konkrétně v kontextu obecné analýzy logické platnosti, obligačních disputací, řešení logických paradoxů a sémantiky termínů. Studie rozebírá soubor textů pocházejících ze čtrnáctého století s několika přesahy do následujících dvou staletí, přičemž se pokouší o představení jak britské, tak kontinentální myšlenkové tradice.

  • Název v anglickém jazyce

    Scholastic Logic of „Knowledge” III. Logical omniscience and the logic of inferential knowledge

  • Popis výsledku anglicky

    The problem of logical omniscience breaks down to the problems of the closure of knowledge under implication and of the distribution of knowledge over implication. In latemedieval scholasticism these two related issues were engaged in various genres, in particular in general analysis of validity, games of obligationes, solution to self-referential antinomies and semantics of terms. The present study analyses the corpus of fourteenth-century texts with some overreaches to the subsequent two centuries, attempting to cover representatives of both the “British” and the “Continental” tradition.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GB14-37038G" target="_blank" >GB14-37038G: Mezi renesancí a barokem: Filosofie a vědění v českých zemích a jejich širší evropský kontext</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Neoaristotelica

  • ISSN

    1214-8407

  • e-ISSN

    1804-6843

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    105

  • Strana od-do

    3-107

  • Kód UT WoS článku

    001000510000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85144444471