Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gender gap in performance under competitive pressure: admissions to Czech universities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F11%3A00362796" target="_blank" >RIV/67985998:_____/11:00362796 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1257/aer.101.3.514" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1257/aer.101.3.514</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1257/aer.101.3.514" target="_blank" >10.1257/aer.101.3.514</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gender gap in performance under competitive pressure: admissions to Czech universities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Do women perform worse than equally able men in stressful competitive settings? We ask this question for competitions with a high payoff--admissions to tuition-free selective universities. With data on an entire cohort of Czech students graduating from secondary schools and applying to universities, we show that, compared to men of similar general skills and subject-of-study preferences, women perform similarly well when competition is less intense, but perform substantially worse (are less likely to beadmitted) when applying to very selective universities.

  • Název v anglickém jazyce

    Gender gap in performance under competitive pressure: admissions to Czech universities

  • Popis výsledku anglicky

    Do women perform worse than equally able men in stressful competitive settings? We ask this question for competitions with a high payoff--admissions to tuition-free selective universities. With data on an entire cohort of Czech students graduating from secondary schools and applying to universities, we show that, compared to men of similar general skills and subject-of-study preferences, women perform similarly well when competition is less intense, but perform substantially worse (are less likely to beadmitted) when applying to very selective universities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC542" target="_blank" >LC542: Centrum pro pokročilá politicko-ekonomická studia</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    American Economic Review

  • ISSN

    0002-8282

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    101

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    514-518

  • Kód UT WoS článku

    000291150300099

  • EID výsledku v databázi Scopus