Make your own luck: the wage gains from starting college in a bad economy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F21%3A00545243" target="_blank" >RIV/67985998:_____/21:00545243 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.cerge-ei.cz/pdf/wp/Wp698.pdf" target="_blank" >https://www.cerge-ei.cz/pdf/wp/Wp698.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Make your own luck: the wage gains from starting college in a bad economy
Popis výsledku v původním jazyce
Using data for nearly 40 cohorts of American college graduates and exploiting regional variation in economic conditions, we show robust evidence of a positive relationship between the unemployment rate at the time of college enrollment and subsequent annual earnings, particularly for women. This positive relationship cannot be explained by selection into employment or by economic conditions at the time of graduation. Changes in major field of study account for only about 10% of the observed earnings gains. The results are consistent with intensified effort exerted by students who experience bad economic times at the beginning of their studies.
Název v anglickém jazyce
Make your own luck: the wage gains from starting college in a bad economy
Popis výsledku anglicky
Using data for nearly 40 cohorts of American college graduates and exploiting regional variation in economic conditions, we show robust evidence of a positive relationship between the unemployment rate at the time of college enrollment and subsequent annual earnings, particularly for women. This positive relationship cannot be explained by selection into employment or by economic conditions at the time of graduation. Changes in major field of study account for only about 10% of the observed earnings gains. The results are consistent with intensified effort exerted by students who experience bad economic times at the beginning of their studies.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA19-15303S" target="_blank" >GA19-15303S: Proměna genderových nerovností v českém školství a na trhu práce: dynamika, příčiny a důsledky</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů