Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výpočet únavové zbytkové životnosti železničního dvoukolí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F05%3A00024689" target="_blank" >RIV/68081723:_____/05:00024689 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výpočet únavové zbytkové životnosti železničního dvoukolí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku je popsán postup použitý pro výpočet únavové zbytkové životnosti železničního dvoukolí. Počáteční defekt je modelovaný jako polokruhová trhlina, která se šíří přednostně v normálovém módu namáhání kolmo na osu nápravy. Pro stanovení únavové zbytkové životnosti nápravy s definovaným defektem typu trhlina byl zvolen konzervativní přístup vycházející z lineárně elastické lomové mechaniky (LELM). Cílem výpočtů je stanovit odpovídající počet zátěžných cyklů, který umožní další bezpečný provoz nápravy, tj. stanovit závislost hloubky trhliny na počtu cyklů pro zadané zatěžovací spektrum. Klíčovým bodem takových výpočtů je stanovení K-kalibrační křivky, tj. závislosti velikosti faktoru intenzity napětí K na velikosti trhliny (v tomto případě charakterizovanou hloubkou trhliny).

  • Název v anglickém jazyce

    Calculation of residual fatigue life of railway set

  • Popis výsledku anglicky

    The calculation of residual fatigue life of railway set is described in the contribution. The initial defect is modeled as a semicircular crack, which propagates preferentially in normal mode of loading perpendicularly on the axis of the axle. The conservative approach based on linear elastic fracture mechanics was chosen for residual fatigue life prediction. The aim of calculation is to determine number of loading cycles, which permits safe run of the railway axle, i.e. the dependence of crack depth onnumber of loading cycles for given loading spectrum.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1QS200410502" target="_blank" >1QS200410502: Vlastnosti konstrukčních materiálů vyvíjených a v krátkodobém horizontu použitelných v dopravě, zdravotnictví a energetice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Výpočty konstrukcí metodou konečných prvků 2005

  • ISBN

    80-7043-419-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    77-92

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    24. 11. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku