Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DETERMINATION OF RESIDUAL FATIGUE LIFE OF RAILWAY WHEELSET

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F13%3APU105192" target="_blank" >RIV/00216305:26210/13:PU105192 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DETERMINATION OF RESIDUAL FATIGUE LIFE OF RAILWAY WHEELSET

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with an estimation of residual fatigue life of railway wheelset. In general the railway wheelsets can include some cracks. Some of them could be dangerous for the safe operation of the train. So, knowledge of the cracks behaviour during service of the train is necessary. For a conservative calculation it is considered an existing initial crack in dangerous place of railway axle. Numerical calculations simulating a growing crack take into account real loading spectrum and two most commonmaterials EA1N, EA4T using for railway axles. Special attention is devoted to the influence of order of loading cycles on residual fatigue life of railway axle. This calculation could be useful for establishing of service intervals (revealing the cracksbefore fatigue fracture).

  • Název v anglickém jazyce

    DETERMINATION OF RESIDUAL FATIGUE LIFE OF RAILWAY WHEELSET

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with an estimation of residual fatigue life of railway wheelset. In general the railway wheelsets can include some cracks. Some of them could be dangerous for the safe operation of the train. So, knowledge of the cracks behaviour during service of the train is necessary. For a conservative calculation it is considered an existing initial crack in dangerous place of railway axle. Numerical calculations simulating a growing crack take into account real loading spectrum and two most commonmaterials EA1N, EA4T using for railway axles. Special attention is devoted to the influence of order of loading cycles on residual fatigue life of railway axle. This calculation could be useful for establishing of service intervals (revealing the cracksbefore fatigue fracture).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů