Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effects of variable loading on residual fatigue life of the railway wheelset

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F13%3APU105185" target="_blank" >RIV/00216305:26210/13:PU105185 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effects of variable loading on residual fatigue life of the railway wheelset

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the effects of variable loading on residual fatigue life of the railway wheelset. The railway wheelsets can include some cracks created during manufacturing process or during previous operation. Therefore, it is important to know howthe existing cracks will behave during further service of the train. The experiments show that the fatigue crack growth rate depends not only on size of the load amplitudes in a loading spectrum, but it depends also on the sequence of load amplitudes. Taking into account interaction effects of overloading cycles requires use a method that calculates increments of crack length in each cycle, i.e. cycle-by-cycle. One of such methods represents generalized Willenborg model. This model was used for residual fatigue life time estimations of railway wheelset and results obtained were compared with classical approach, which did not take into account interaction effects. Results obtained can be used for establishing of service intervals of rai

  • Název v anglickém jazyce

    Effects of variable loading on residual fatigue life of the railway wheelset

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the effects of variable loading on residual fatigue life of the railway wheelset. The railway wheelsets can include some cracks created during manufacturing process or during previous operation. Therefore, it is important to know howthe existing cracks will behave during further service of the train. The experiments show that the fatigue crack growth rate depends not only on size of the load amplitudes in a loading spectrum, but it depends also on the sequence of load amplitudes. Taking into account interaction effects of overloading cycles requires use a method that calculates increments of crack length in each cycle, i.e. cycle-by-cycle. One of such methods represents generalized Willenborg model. This model was used for residual fatigue life time estimations of railway wheelset and results obtained were compared with classical approach, which did not take into account interaction effects. Results obtained can be used for establishing of service intervals of rai

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Key Engineering Materials (print)

  • ISSN

    1013-9826

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    577-578

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    121-124

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus