Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fatigue crack propagation in steels for railway axles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F14%3APU105184" target="_blank" >RIV/00216305:26210/14:PU105184 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.592-593.254" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.592-593.254</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.592-593.254" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/KEM.592-593.254</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fatigue crack propagation in steels for railway axles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the influence of order of cycles in the loading block on the fatigue crack growth rate in railway axle. The railway axle can include some cracks from manufacturing process or initiated fatigue cracks from previous operation. It is advantageous to know how the crack will behave during further service of the train to ensure its safe operation. The classical approaches describing the fatigue crack growth do not take into account the effects of overload cycles, which enlarge the plastic zone ahead of the crack tip. The enlarged plastic zone generates residual compressive stresses, which cause a retardation of the fatigue crack growth. Finite element numerical calculations were used together with the generalized Willenborg model to determine influence of overload cycles on the increment of fatigue crack growing in railway axles. Real geometry of the axle, the crack front shape and typical loading spectrum were taken into account.

  • Název v anglickém jazyce

    Fatigue crack propagation in steels for railway axles

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the influence of order of cycles in the loading block on the fatigue crack growth rate in railway axle. The railway axle can include some cracks from manufacturing process or initiated fatigue cracks from previous operation. It is advantageous to know how the crack will behave during further service of the train to ensure its safe operation. The classical approaches describing the fatigue crack growth do not take into account the effects of overload cycles, which enlarge the plastic zone ahead of the crack tip. The enlarged plastic zone generates residual compressive stresses, which cause a retardation of the fatigue crack growth. Finite element numerical calculations were used together with the generalized Willenborg model to determine influence of overload cycles on the increment of fatigue crack growing in railway axles. Real geometry of the axle, the crack front shape and typical loading spectrum were taken into account.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20306 - Audio engineering, reliability analysis

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Key Engineering Materials (print)

  • ISSN

    1013-9826

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    592-593

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    254-257

  • Kód UT WoS článku

    000336694400055

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84891852490