Influence of crack retardation on fatigue crack propagation in steels for railway axles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F14%3A00434915" target="_blank" >RIV/68081723:_____/14:00434915 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26210/14:PU107269
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMR.891-892.351" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMR.891-892.351</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMR.891-892.351" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMR.891-892.351</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of crack retardation on fatigue crack propagation in steels for railway axles
Popis výsledku v původním jazyce
The railway axles are subjected to cyclic loading, therefore there is a risk of fatigue failure. For reason that possible crack could not be detected by non-destructive testing method an existing crack in the railway axle must be considered. This is conservative approach commonly used in applications where potential fatigue failure has unaccepted consequences. This paper deals with retardation effect caused by overload cycles and compares results obtained by no retardation approach and results obtainedby generalized Willenborg model, which takes into account the retardation effects due to plastic zone around the crack tip. Results obtained can contribute to the better understanding of fatigue crack behavior in railway axles.
Název v anglickém jazyce
Influence of crack retardation on fatigue crack propagation in steels for railway axles
Popis výsledku anglicky
The railway axles are subjected to cyclic loading, therefore there is a risk of fatigue failure. For reason that possible crack could not be detected by non-destructive testing method an existing crack in the railway axle must be considered. This is conservative approach commonly used in applications where potential fatigue failure has unaccepted consequences. This paper deals with retardation effect caused by overload cycles and compares results obtained by no retardation approach and results obtainedby generalized Willenborg model, which takes into account the retardation effects due to plastic zone around the crack tip. Results obtained can contribute to the better understanding of fatigue crack behavior in railway axles.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0214" target="_blank" >EE2.3.20.0214: Rozvoj lidských zdrojů ve výzkumu fyzikálních a materiálových vlastností modelových, nově vyvíjených a inženýrsky aplikovaných materiálů</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
11th International Fatigue Congress
ISBN
978-3-03835-008-8
ISSN
1022-6680
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
351-356
Název nakladatele
Trans Tech Publications
Místo vydání
Zurich
Místo konání akce
Melbourne
Datum konání akce
2. 3. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000337767700054