Effects of variable loading on residual fatigue life of the railway wheelset
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F14%3A00398726" target="_blank" >RIV/68081723:_____/14:00398726 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.577-578.121" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.577-578.121</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.577-578.121" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/KEM.577-578.121</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effects of variable loading on residual fatigue life of the railway wheelset
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the effects of variable loading on residual fatigue life of the railway wheelset. The railway wheelsets can include some cracks created during manufacturing process or during previous operation. Therefore, it is important to know howthe existing cracks will behave during further service of the train. The experiments show that the fatigue crack growth rate depends not only on size of the load amplitudes in a loading spectrum, but it depends also on the sequence of load amplitudes. Taking into account interaction effects of overloading cycles requires use a method that calculates increments of crack length in each cycle, i.e. cycle-by-cycle. One of such methods represents generalized Willenborg model. This model was used for residual fatigue life time estimations of railway wheelset and results obtained were compared with classical approach, which did not take into account interaction effects. Results obtained can be used for establishing of service intervals of rai
Název v anglickém jazyce
Effects of variable loading on residual fatigue life of the railway wheelset
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the effects of variable loading on residual fatigue life of the railway wheelset. The railway wheelsets can include some cracks created during manufacturing process or during previous operation. Therefore, it is important to know howthe existing cracks will behave during further service of the train. The experiments show that the fatigue crack growth rate depends not only on size of the load amplitudes in a loading spectrum, but it depends also on the sequence of load amplitudes. Taking into account interaction effects of overloading cycles requires use a method that calculates increments of crack length in each cycle, i.e. cycle-by-cycle. One of such methods represents generalized Willenborg model. This model was used for residual fatigue life time estimations of railway wheelset and results obtained were compared with classical approach, which did not take into account interaction effects. Results obtained can be used for establishing of service intervals of rai
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0214" target="_blank" >EE2.3.20.0214: Rozvoj lidských zdrojů ve výzkumu fyzikálních a materiálových vlastností modelových, nově vyvíjených a inženýrsky aplikovaných materiálů</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Fracture and Damage Mechanics XII
ISBN
978-3-03785-830-1
ISSN
1013-9826
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
121-124
Název nakladatele
Trans Tech Publications
Místo vydání
Zurich
Místo konání akce
Sardinia
Datum konání akce
17. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000336693900031