Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effects of variable loading on residual fatigue life of the railway wheelset

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F14%3A00398726" target="_blank" >RIV/68081723:_____/14:00398726 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.577-578.121" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.577-578.121</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.577-578.121" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/KEM.577-578.121</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effects of variable loading on residual fatigue life of the railway wheelset

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the effects of variable loading on residual fatigue life of the railway wheelset. The railway wheelsets can include some cracks created during manufacturing process or during previous operation. Therefore, it is important to know howthe existing cracks will behave during further service of the train. The experiments show that the fatigue crack growth rate depends not only on size of the load amplitudes in a loading spectrum, but it depends also on the sequence of load amplitudes. Taking into account interaction effects of overloading cycles requires use a method that calculates increments of crack length in each cycle, i.e. cycle-by-cycle. One of such methods represents generalized Willenborg model. This model was used for residual fatigue life time estimations of railway wheelset and results obtained were compared with classical approach, which did not take into account interaction effects. Results obtained can be used for establishing of service intervals of rai

  • Název v anglickém jazyce

    Effects of variable loading on residual fatigue life of the railway wheelset

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the effects of variable loading on residual fatigue life of the railway wheelset. The railway wheelsets can include some cracks created during manufacturing process or during previous operation. Therefore, it is important to know howthe existing cracks will behave during further service of the train. The experiments show that the fatigue crack growth rate depends not only on size of the load amplitudes in a loading spectrum, but it depends also on the sequence of load amplitudes. Taking into account interaction effects of overloading cycles requires use a method that calculates increments of crack length in each cycle, i.e. cycle-by-cycle. One of such methods represents generalized Willenborg model. This model was used for residual fatigue life time estimations of railway wheelset and results obtained were compared with classical approach, which did not take into account interaction effects. Results obtained can be used for establishing of service intervals of rai

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0214" target="_blank" >EE2.3.20.0214: Rozvoj lidských zdrojů ve výzkumu fyzikálních a materiálových vlastností modelových, nově vyvíjených a inženýrsky aplikovaných materiálů</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Fracture and Damage Mechanics XII

  • ISBN

    978-3-03785-830-1

  • ISSN

    1013-9826

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    121-124

  • Název nakladatele

    Trans Tech Publications

  • Místo vydání

    Zurich

  • Místo konání akce

    Sardinia

  • Datum konání akce

    17. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000336693900031