Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výpočtové modelování šíření únavových trhlin v ozubených kolech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F08%3A00317707" target="_blank" >RIV/68081723:_____/08:00317707 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26210/08:PU75763

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výpočtové modelování šíření únavových trhlin v ozubených kolech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V této práci bylo využito výpočtové modelování s pomocí MKP k simulaci šíření únavových trhlin v ozubených kolech s tenkým věncem. Na základě předpokladů lineárně elastické lomové mechaniky byl stanoven směr šíření a definován způsob poškození ozubenéhokola. Na základě provedených simulací byla určena minimální tloušťka věnce ozubeného kola, kdy dojde k šíření trhliny pod zubem. Závěrem bylo provedeno srovnání numerického přístupu pomocí jednoparametrové lomové mechaniky a dvouparametrové lomové mechaniky (uvažující constraint před čelem trhliny) s experimentem. Ukázalo se, že uvážení vlivu constraintu zpřesňuje stanovení výsledného směru šíření trhliny a v některých případech může významně změnit předpokládanou dráhu šíření trhliny.

  • Název v anglickém jazyce

    Computational modelling of fatigue crack propagation path in gears

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with estimation of fatigue crack behavior for crack propagation from the tooth root. The conditions of linear elastic fracture mechanics are considered. The extension of LEFM ? two-parameter LEFM is used for crack path estimation. The effect of the rim thickness on the path of fatigue crack was studied and procedure for more accurate description of the fatigue crack propagation at the gear rim is proposed in the work. Modified maximal tangential stress (MTS) criterion was used for an estimation of the fatigue crack path in the gear rim. Good agreement with experimental results was obtained. More accurate two-parameter description of the stress field around the crack tip can explain the discrepancies between experimental results and previous numerical calculations based on classical one parameter LEFM.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering Mechanics 2008

  • ISBN

    978-80-87012-11-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Institute of Thermomechanics AS CR, v. v. i.

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    12. 5. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku