Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stručné dějiny kvalitativního výzkumu v psychologii.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F02%3A26023011" target="_blank" >RIV/68081740:_____/02:26023011 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Stručné dějiny kvalitativního výzkumu v psychologii.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autor se zabývá kvalitativním výzkumem v psychologii v širším a užším slova smyslu. Jako příklady prvního pojetí uvádí duchovědnou psychologii (W. Dilthey, E. Spranger), psychoanalýzu, a další významné psychologické školy dvacátého století. Jako příkladdruhého pojetí uvádí práce N. K. Denzina, Y. S. Lincolnové, N. Hayesové, J. T. E. Richardsona, M. Hammersleyové a dalších.Zabývá se historicko-psychologickým pozadím kvalitativního výzkumu a kvalitativním výzkumem jako figurou na tomto pozadí. Postupně analyzuje sedm komponentových významů kvalitativního vs. kvantitativního rozdělení podle Hammersleyové (1992) a Hayesové (1997) a všechny ilustruje příklady. Dále charakterizuje nejnovější dějiny kvalitativního výzkumu v psychologii v posledních deseti letech s důrazem na významný podíl britské psychologie. V závěru osobně podporuje metodologický pluralismus při psychologickém studiu lidského prožívání a jednání.

  • Název v anglickém jazyce

    N/A

  • Popis výsledku anglicky

    The author deals with qualitative research in psychology in broad and narrow sense.As examples of the first concept, he introduces the spiritual psychology of W. Dilthey and E. Spranger, psychoanalysis, and further important psychological schools of thetwentieth century. As examples of the second concept, he points to the works of N. K. Denzin, Y. S. Lincoln, N. Hayes, J. T. E. Richardson, M. Hammersley, etc. He deals with historical psychological background of qualitative research and with the qualitative research as a figure on this background. He analyses step by step the seven component meanings of the qualitative vs. quantitative divide according Hammersley(1992) and Hayes (1997) and illustrates them all by examples. Further, he characterises thelatest history of qualitative research in psychology during last ten years emphasising the important role of British psychology. In the conclusion, he personally supports the methodological pluralism in psychological study of human exper

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kvalitativní výzkum ve vědách o člověku na prahu třetího tisíciletí.

  • ISBN

    80-86620-03-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    26-39

  • Název nakladatele

    SCAN

  • Místo vydání

    Tišnov

  • Místo konání akce

    Brno [CZ]

  • Datum konání akce

    17. 1. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku