Klíčové problémy teorie a praxe učitelského vzdělávání - Sonda do situace v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28610%2F06%3A63504439" target="_blank" >RIV/70883521:28610/06:63504439 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Key Issues of Theory and Practice of Teacher Education - Probe into the Situation in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This study deals with the theory and practice of teacher education in the Czech Republic and it is focused especially on the pedagogical and psychological components of this education. The author also gives examples of theoretical problems solved throughresearch and his work pays particular attention to the research of pedagogic knowledge and skills he participated in. He also mentions some new knowledge resulting from this research (for example, he deals with an implicit nature of pedagogic knowledge,he introduces the new term of "pedagogic condition", which he regards to be broader compared to "pedagogic knowledge).
Název v anglickém jazyce
Key Issues of Theory and Practice of Teacher Education - Probe into the Situation in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This study deals with the theory and practice of teacher education in the Czech Republic and it is focused especially on the pedagogical and psychological components of this education. The author also gives examples of theoretical problems solved throughresearch and his work pays particular attention to the research of pedagogic knowledge and skills he participated in. He also mentions some new knowledge resulting from this research (for example, he deals with an implicit nature of pedagogic knowledge,he introduces the new term of "pedagogic condition", which he regards to be broader compared to "pedagogic knowledge).
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F02%2F1247" target="_blank" >GA406/02/1247: Implicitní pedagogické znalosti a možnosti autoregulace procesu jejich rozvíjení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Wspóĺczesne proglemy nauk pedagogicznych w wybrahych krajach europy šrodkowowschodniej europy
ISBN
83-7096-598-9
Počet stran výsledku
319
Strana od-do
239-250
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego
Místo vydání
Bydgosczc
Kód UT WoS kapitoly
—