Vývoj rodové identity dětí mladšího a středního školního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F03%3A00103759" target="_blank" >RIV/68081740:_____/03:00103759 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj rodové identity dětí mladšího a středního školního věku
Popis výsledku v původním jazyce
Tématem studie bylo zjistit, jakým způsobem se vyvíjejí některé aspekty rodové identity a role dětí mladšího a středního věku. Respondenty tvořily soubory žáků 1.,3. a 5. ročníků základních škol. Vývoj genderových složek osobnosti byl sledován z hlediskanejoblíbenějších hraček či herních činností respondentů, na základě genderové příslušnosti jejich nejlepších kamarádů, představ o budoucím povolání a rozboru kresby lidské postavy. Výsledky vesměs potvrzují zahraniční studie a svědčí o vysoké genderovéstereotypii dětí tohoto věku (především ve volbě hraček, kamarádů a v kresbě lidské postavy). V odpovědích chlapců se mj. projevila absence dostatečně blízkých mužských vzorů.
Název v anglickém jazyce
Development of Gender Identity in Children of Younght and Middle School Age
Popis výsledku anglicky
The target the study was to find out how some aspects of gender identity and role acquirement develop in children of younght and middle school age. Respondents were pupils of the primary school(1st, 3rd and 5th grades). The development of the gender aspects of personality was followed with regard to their toy and play preferences, gender oft heir best friends, ideas about their future vocation and anapysis of drawing a human figure. The results confirm foreign studies and confirm a high gender stereotypes in children of this age(especiallly in toy and friends choices and in drawing of human figure). Absence of sufficiently near masculine models was apparent in boys´ answers.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Psychológia a patopsychológia dieťaťa
ISSN
0555-5574
e-ISSN
—
Svazek periodika
38
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
216-235
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—