Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pán a pán, který běží – vývoj kresby v mladším školním věku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F17%3A00487868" target="_blank" >RIV/68081740:_____/17:00487868 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pán a pán, který běží – vývoj kresby v mladším školním věku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dětské kresby se ve školním věku nerozvíjí v takové míře jako v předškolním období. Její rozvoj ovlivňuje především proměna kognitivních funkcí, tj. přechod k vizuálnímu realismu. Proměna kresby lidské postavy se v tomto věku projevuje především integrací jednotlivých částí těla do celku a tvarovou modifikací, tj. zpřesňování zobrazení dílčích detailů. Na konci raného školního věku začíná vývoj kresby postavy spíš stagnovat a přestává být adekvátní mírou kreslířských schopností. Této skutečnosti musí odpovídat i hodnotící systém. Pro doplnění informací o vývoji těchto schopností v raném školním věku může sloužit i kresba běžící postavy, která je obtížnější a zachycuje další aspekty kreslířského ztvárnění. n

  • Název v anglickém jazyce

    Lord and the lord running - development of children’s drawing in early school age

  • Popis výsledku anglicky

    Children‘s drawing is not developing in so much as in the preschool age. Its development is particularly affected by the transformation of cogitive functions, i. e. the shift towards visual realism. The change in drawing of a human figure is mainly manifested by the integration of parts into a corpus and by the contour modification, i.e. the specification of reproduction of partial details. At the end of early school age, the development of human figure drawing is rather beginning to stagnate and ceases to demonstrate adequate measures of child ́s drawing capabilities. The evaluation system should be in accordance with this fact. The information on the development of children ́s drawing capabilities can be supplemented by the investigation of „a lord running“ which is more demanding and includes further aspects of figuration.n

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Psychológia a patopsychológia dieťaťa

  • ISSN

    0555-5574

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    51

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    240-259

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus