Pán a pán, který běží – vývoj kresby v mladším školním věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F17%3A00487868" target="_blank" >RIV/68081740:_____/17:00487868 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pán a pán, který běží – vývoj kresby v mladším školním věku
Popis výsledku v původním jazyce
Dětské kresby se ve školním věku nerozvíjí v takové míře jako v předškolním období. Její rozvoj ovlivňuje především proměna kognitivních funkcí, tj. přechod k vizuálnímu realismu. Proměna kresby lidské postavy se v tomto věku projevuje především integrací jednotlivých částí těla do celku a tvarovou modifikací, tj. zpřesňování zobrazení dílčích detailů. Na konci raného školního věku začíná vývoj kresby postavy spíš stagnovat a přestává být adekvátní mírou kreslířských schopností. Této skutečnosti musí odpovídat i hodnotící systém. Pro doplnění informací o vývoji těchto schopností v raném školním věku může sloužit i kresba běžící postavy, která je obtížnější a zachycuje další aspekty kreslířského ztvárnění. n
Název v anglickém jazyce
Lord and the lord running - development of children’s drawing in early school age
Popis výsledku anglicky
Children‘s drawing is not developing in so much as in the preschool age. Its development is particularly affected by the transformation of cogitive functions, i. e. the shift towards visual realism. The change in drawing of a human figure is mainly manifested by the integration of parts into a corpus and by the contour modification, i.e. the specification of reproduction of partial details. At the end of early school age, the development of human figure drawing is rather beginning to stagnate and ceases to demonstrate adequate measures of child ́s drawing capabilities. The evaluation system should be in accordance with this fact. The information on the development of children ́s drawing capabilities can be supplemented by the investigation of „a lord running“ which is more demanding and includes further aspects of figuration.n
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Psychológia a patopsychológia dieťaťa
ISSN
0555-5574
e-ISSN
—
Svazek periodika
51
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
240-259
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—