Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vybrané psychologické souvislosti genderu v prostředí školní třídy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F08%3A00316079" target="_blank" >RIV/68081740:_____/08:00316079 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11280/08:00108326

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vybrané psychologické souvislosti genderu v prostředí školní třídy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Genderové stereotypy ovlivňují negativním způsobem osobnost dětí a sociální prostředí školní třídy. Jedná se především o neadekvátní sebepojetí a sebeprožívání dívek a chlapců, o časné zahajování neautentických partnerských vztahů a o genderově a sexuálně zaměřenou šikanu a její utajování. V textu je diskutován psychologický kontext uvedených jevů, včetně jejich souvislostí s mediálně prezentovanými genderovými stereotypy.

  • Název v anglickém jazyce

    Selected psychological contexts of gender in environment of school

  • Popis výsledku anglicky

    Gender stereotypes influence negatively children?s personality as well as social environment of school classes. Among their consequences above all belong girls? and boys? non-adequate self-concept and self-esteem, initiation of premature dating activities, gender orientated bullying and harassment with the inclusion of its concealment. The aim of this study is discussion about psychological context of mentioned phenomena in relation to medially presented gender stereotypes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    58

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus