Vybrané psychologické souvislosti genderu v prostředí školní třídy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F08%3A00316079" target="_blank" >RIV/68081740:_____/08:00316079 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11280/08:00108326
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vybrané psychologické souvislosti genderu v prostředí školní třídy
Popis výsledku v původním jazyce
Genderové stereotypy ovlivňují negativním způsobem osobnost dětí a sociální prostředí školní třídy. Jedná se především o neadekvátní sebepojetí a sebeprožívání dívek a chlapců, o časné zahajování neautentických partnerských vztahů a o genderově a sexuálně zaměřenou šikanu a její utajování. V textu je diskutován psychologický kontext uvedených jevů, včetně jejich souvislostí s mediálně prezentovanými genderovými stereotypy.
Název v anglickém jazyce
Selected psychological contexts of gender in environment of school
Popis výsledku anglicky
Gender stereotypes influence negatively children?s personality as well as social environment of school classes. Among their consequences above all belong girls? and boys? non-adequate self-concept and self-esteem, initiation of premature dating activities, gender orientated bullying and harassment with the inclusion of its concealment. The aim of this study is discussion about psychological context of mentioned phenomena in relation to medially presented gender stereotypes.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
58
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—