Bullying as intra-active process in neoliberal universities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F11%3A00366226" target="_blank" >RIV/68081740:_____/11:00366226 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/1077800411420668" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1177/1077800411420668</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/1077800411420668" target="_blank" >10.1177/1077800411420668</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Bullying as intra-active process in neoliberal universities
Popis výsledku v původním jazyce
The reformed neoliberal universities, with their micromanagement of ever-increasing productivity, competitiveness, and individualization, have recently been described as unhealthy institutions, creating conditions that incite incivility, workplace bullying, and other forms of employee abuse. In this article, the authors employ collective biography as a form of ?diffractive methodology in order to provide new, theoretically driven insights into workplace bullying in neoliberal universities. Drawing on the concepts of intra-activity and performativity, the authors examine bullying in universities as an intra-active process that informs and is informed by the desire of an individual to be recognized and to perform as a viable academic subject?one who is professional, flexible, and accountable within a neoliberal environment.
Název v anglickém jazyce
Bullying as intra-active process in neoliberal universities
Popis výsledku anglicky
The reformed neoliberal universities, with their micromanagement of ever-increasing productivity, competitiveness, and individualization, have recently been described as unhealthy institutions, creating conditions that incite incivility, workplace bullying, and other forms of employee abuse. In this article, the authors employ collective biography as a form of ?diffractive methodology in order to provide new, theoretically driven insights into workplace bullying in neoliberal universities. Drawing on the concepts of intra-activity and performativity, the authors examine bullying in universities as an intra-active process that informs and is informed by the desire of an individual to be recognized and to perform as a viable academic subject?one who is professional, flexible, and accountable within a neoliberal environment.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP407%2F10%2FP146" target="_blank" >GPP407/10/P146: Šikana a mobbing v terciárním vzdělávání: Možnosti kvalitativní metodologie jako výzkumného a intervenčního nástroje</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Qualitative Inquiry
ISSN
1077-8004
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
8
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
709-719
Kód UT WoS článku
000295369300004
EID výsledku v databázi Scopus
—