Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bullying as intra-active process in neoliberal universities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F11%3A00366226" target="_blank" >RIV/68081740:_____/11:00366226 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/1077800411420668" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1177/1077800411420668</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/1077800411420668" target="_blank" >10.1177/1077800411420668</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bullying as intra-active process in neoliberal universities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The reformed neoliberal universities, with their micromanagement of ever-increasing productivity, competitiveness, and individualization, have recently been described as unhealthy institutions, creating conditions that incite incivility, workplace bullying, and other forms of employee abuse. In this article, the authors employ collective biography as a form of ?diffractive methodology in order to provide new, theoretically driven insights into workplace bullying in neoliberal universities. Drawing on the concepts of intra-activity and performativity, the authors examine bullying in universities as an intra-active process that informs and is informed by the desire of an individual to be recognized and to perform as a viable academic subject?one who is professional, flexible, and accountable within a neoliberal environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Bullying as intra-active process in neoliberal universities

  • Popis výsledku anglicky

    The reformed neoliberal universities, with their micromanagement of ever-increasing productivity, competitiveness, and individualization, have recently been described as unhealthy institutions, creating conditions that incite incivility, workplace bullying, and other forms of employee abuse. In this article, the authors employ collective biography as a form of ?diffractive methodology in order to provide new, theoretically driven insights into workplace bullying in neoliberal universities. Drawing on the concepts of intra-activity and performativity, the authors examine bullying in universities as an intra-active process that informs and is informed by the desire of an individual to be recognized and to perform as a viable academic subject?one who is professional, flexible, and accountable within a neoliberal environment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP407%2F10%2FP146" target="_blank" >GPP407/10/P146: Šikana a mobbing v terciárním vzdělávání: Možnosti kvalitativní metodologie jako výzkumného a intervenčního nástroje</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Qualitative Inquiry

  • ISSN

    1077-8004

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    709-719

  • Kód UT WoS článku

    000295369300004

  • EID výsledku v databázi Scopus