Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Workplace bullying in academe: Findings from universities in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F11%3A00366751" target="_blank" >RIV/68081740:_____/11:00366751 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Workplace bullying in academe: Findings from universities in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Workplace bullying has recently been recognized in international research as a relatively widespread, yet generally unacknowledged aspect of academic life. Bullying in academe is characterized by indirect and subtle forms of negative behaviour which denigrates, threatens, or excludes targeted individuals and often coerces them to resign from their employment. This poster reports on the first comprehensive study on academic bullying in the Czech Republic. The study methodology included an electronic questionnaire sent to three universities in 2010 and follow-up interviews with targets and bystanders. The focus of the presentation is on the incidence and types of bullying experienced by academics and faculty (N = 1 452) at current or past positions in academic institutions, as well as on the various actions employed by the targeted individuals to respond to bullying. Based on the results, the systematic nature of bullying and its embedment in institutional functioning are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Workplace bullying in academe: Findings from universities in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Workplace bullying has recently been recognized in international research as a relatively widespread, yet generally unacknowledged aspect of academic life. Bullying in academe is characterized by indirect and subtle forms of negative behaviour which denigrates, threatens, or excludes targeted individuals and often coerces them to resign from their employment. This poster reports on the first comprehensive study on academic bullying in the Czech Republic. The study methodology included an electronic questionnaire sent to three universities in 2010 and follow-up interviews with targets and bystanders. The focus of the presentation is on the incidence and types of bullying experienced by academics and faculty (N = 1 452) at current or past positions in academic institutions, as well as on the various actions employed by the targeted individuals to respond to bullying. Based on the results, the systematic nature of bullying and its embedment in institutional functioning are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP407%2F10%2FP146" target="_blank" >GPP407/10/P146: Šikana a mobbing v terciárním vzdělávání: Možnosti kvalitativní metodologie jako výzkumného a intervenčního nástroje</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů