Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Women and Workplace Bullying in Academic Settings

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F14%3A00436163" target="_blank" >RIV/68081740:_____/14:00436163 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Women and Workplace Bullying in Academic Settings

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the current mixed-method study was to examine gendered aspects of workplace bullying in a transforming Czech academia. The research revealed a contradiction between qualitative and quantitative data. Quantitative questionnaire survey in a sample of 1,533 university employees showed no significant gender differences in the incidence and forms of bullying, except for a higher prevalence of men among bullying perpetrators. By contrast, qualitative analysis of interviews with targeted academics made visible the specificity of women?s experiences with bullying. In this presentation, the authors employ an intersectional perspective to show on specific case studies of bullied academics how the intersecting categories of gender, sexuality, age, andstages in the life cycle make women academics particularly vulnerable to bullying. As a conclusion, the authors discuss the implications of their findings for gender-sensitive prevention and intervention in academic bullying.

  • Název v anglickém jazyce

    Women and Workplace Bullying in Academic Settings

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the current mixed-method study was to examine gendered aspects of workplace bullying in a transforming Czech academia. The research revealed a contradiction between qualitative and quantitative data. Quantitative questionnaire survey in a sample of 1,533 university employees showed no significant gender differences in the incidence and forms of bullying, except for a higher prevalence of men among bullying perpetrators. By contrast, qualitative analysis of interviews with targeted academics made visible the specificity of women?s experiences with bullying. In this presentation, the authors employ an intersectional perspective to show on specific case studies of bullied academics how the intersecting categories of gender, sexuality, age, andstages in the life cycle make women academics particularly vulnerable to bullying. As a conclusion, the authors discuss the implications of their findings for gender-sensitive prevention and intervention in academic bullying.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-02098S" target="_blank" >GA14-02098S: Kvalita pracovního prostředí a well-being zaměstnanců ve veřejném vysokém školství</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů