Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Working under a dream boss? An intersectional analysis of the gendered nature of workplace bullying

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F12%3A00383660" target="_blank" >RIV/68081740:_____/12:00383660 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Working under a dream boss? An intersectional analysis of the gendered nature of workplace bullying

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this presentation we look at how intersectional analysis can be used to make visible the gendered nature of workplace bullying. Drawing on multiple-case studies of women academics who became targets of bullying in Czech academia, we show how the intersecting categories of gender, sexuality, age, and stages in the life cycle make young women academics particularly vulnerable to being bullied. The data for this analysis were taken from a larger research into workplace bullying in Czech higher educationconducted by the first author. Our analysis is located in the specific historical and socio-political contexts of the current reforms of Czech higher education and the related shift towards the increasing productivity demands, competitiveness, and the individualization of academic failure and success.

  • Název v anglickém jazyce

    Working under a dream boss? An intersectional analysis of the gendered nature of workplace bullying

  • Popis výsledku anglicky

    In this presentation we look at how intersectional analysis can be used to make visible the gendered nature of workplace bullying. Drawing on multiple-case studies of women academics who became targets of bullying in Czech academia, we show how the intersecting categories of gender, sexuality, age, and stages in the life cycle make young women academics particularly vulnerable to being bullied. The data for this analysis were taken from a larger research into workplace bullying in Czech higher educationconducted by the first author. Our analysis is located in the specific historical and socio-political contexts of the current reforms of Czech higher education and the related shift towards the increasing productivity demands, competitiveness, and the individualization of academic failure and success.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP407%2F10%2FP146" target="_blank" >GPP407/10/P146: Šikana a mobbing v terciárním vzdělávání: Možnosti kvalitativní metodologie jako výzkumného a intervenčního nástroje</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů