Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gender jako klíč ke školní šikaně

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F11%3A00366864" target="_blank" >RIV/68081740:_____/11:00366864 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Gender jako klíč ke školní šikaně

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V posledních dvou desetiletích začala být věnována pozornost světové šikanologie také méně nápadným způsobům ubližování, jež jsou spojovány spíše s dívčími interakcemi. Jedná se o verbální ataky, pomluvy a sociální exkluze. Vzhledem k uvedenému jsou dívky ve srovnání s chlapci méně často percipovány jako iniciátorky šikany, častěji jim je naopak přisuzována role ochránkyň viktimizovaných dětí. Mezipohlavní rozdíly naznačují, že určitý vliv ve školní šikaně mají také rozdílná genderová očekávání dívek achlapců. Specifickou roli v rozmanitém obrazu současné školní šikany ovšem často hraje i odlišnost dívčích a chlapeckých přátelství a intraskupinová dynamika.

  • Název v anglickém jazyce

    Gender as a key to school bullying

  • Popis výsledku anglicky

    In the last two decades, research on a school bullying has begun to focus also on less noticeable, relational forms of aggression such as verbal attacks, spreading of rumors and social exclusion, which have been associated particularly with female interactions. Compared to boys, girls are less frequently perceived as perpetrators, but more often as defenders of victimized children. According to the mentioned findings, specific gender expectations may play an important role. Furthermore, specifics of friendships within girls and boys as well as an intra-group dynamics influence significantly diverse image of the school bullying.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/IAA700250801" target="_blank" >IAA700250801: Eticko-psychologické faktory šikany a jejího zvládání na základní škole</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kognitívne, emocionálne a morálne aspekty školského šikanovania a ich využitie v prevencii šikanovania na základnej škole: zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie konanej 25.-26. novembra 2010 v priestoroch kaštieľa Jaslovské Bohunice

  • ISBN

    978-80-8082-420-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    31-40

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta, Trnavská univerzita v Trnave

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Jaslovské Bohunice

  • Datum konání akce

    25. 11. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku