Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Šikanovanie z hl'adiska gender

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F11%3A00367018" target="_blank" >RIV/68081740:_____/11:00367018 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Šikanovanie z hl'adiska gender

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této kapitoly je poukázat na nejpodstatnější genderové faktory, které při porozumění šikaně v žákovských kolektivech hrají roli. Jde o preference určitých forem šikany dívkami a chlapci a o socializační vlivy provázející vývoj dívek a chlapců a jejich dopad na šikanu. Pozornost je dále zaměřena na intra- a inter-genderová specifika šikany, na šikanu s homofobními projevy a sexuální obtěžování. V závěru kapitoly je prezentována kvantitativní analýza percepce účastníků a účastnic šikany jejich spolužáky a pedagogy.

  • Název v anglickém jazyce

    Bullying from the perspective of gender

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the chapter is to describe the most relevant gender aspects, which play important role in understanding of classroom bullying. Attention is paid to the preference of certain forms of the bullying by girls and boys, gender socialization specifics, and their impact on the bullying. Intra-gender and inter-gender relationship aspects, homophobia, and sexual harassment are also explored. Finally, the chapter presents quantitative analysis of the perception of the main male and female participantsin bullying by their classmates and teachers.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Šikanovanie v prostredí školy: možnosti prevencie a zvládania

  • ISBN

    978-80-8082-484-6

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    27-43

  • Počet stran knihy

    262

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta, Trnavská univerzita v Trnave

  • Místo vydání

    Trnava

  • Kód UT WoS kapitoly