Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přesnost českého národního stereotypu podle sociálních vědců a studentů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F12%3A00387989" target="_blank" >RIV/68081740:_____/12:00387989 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přesnost českého národního stereotypu podle sociálních vědců a studentů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkumu přesnosti národních stereotypů ve střední Evropě se účastnilo 187 sociálních vědců a 2141 studentů z pěti zemí, kteří posuzovali osobnostní vlastnosti typického představitele vlastní (autostereotyp) a sousední země (heterossterotyp) podle National Character Survey (NCS). Profily reálných lidí, kteří se posuzovali podle NEO-PI-R a NCS byly porovnány s českým národním auto- a heterostereotypem. Pro určení míry shody mezi stereotypními a reálnými profily byla použita vnitrotřídní korelace (ICC). Přesnost českého národního stereotypu se nemění v závislosti na metodě použité pro posuzování reálných lidí (NCS, NEO-PI-R). Mezi osmi ICC indikujícími přesnost národních stereotypů byla jen jedna statisticky průkazná. Národní autostereotyp podle odborníkůkoreluje s jejich sebeposouzením na NCS. Experti jsou ve srovnání se student lepší při posuzování národního stereotypu pouze v tom případě, pokud je stereotypní i reálný profil odvozen ze stejné metody.

  • Název v anglickém jazyce

    Accuracy of Czech national stereotypes rated by social scientists versus students

  • Popis výsledku anglicky

    In a study on national stereotypes in central Europe, 187 Czech social scientists and 2141 students from five countries rated personality traits of a typical representative of their own country (autostereotype) and typical representatives of other countries under study (heterostereotypes) on National Character Survey (NCS). Profiles of real people on NEO-PI-R and NCS were compared to Czech national auto- and heterostereotypes. To assess agreement between profiles intraclass correlations (ICC) were used.Accuracy of Czech national stereotype did not change depending on the method used for ratings of real people traits (NCS, NEO-PI-R). Among eight ICC indicating the accuracy of national autostereotype only one was significant. National autostereotype based on expert ratings correlated with expert self-reports on NCS. Experts are better in assessing national stereotypes as compared university students only when stereotypical and real profile are based on the same method.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F2394" target="_blank" >GAP407/10/2394: Meziskupinové postoje a meziskupinový kontakt v pěti středoevropských zemích</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Diverzita v spoločenských vedách: Príspevky z 11. česko-slovenskej konferencie Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku

  • ISBN

    978-80-970234-2-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    20-25

  • Název nakladatele

    Ústav výskumu sociálnej komunikácie SAV

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Nový Smokovec

  • Datum konání akce

    17. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku