Místo v mysli: měření image a management značky (na příkladu malých moravských měst)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68145535%3A_____%2F07%3A00087957" target="_blank" >RIV/68145535:_____/07:00087957 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Place in mind: measuring an image and managing a brand (case study of small Moravian towns)
Popis výsledku v původním jazyce
The lecture deals with the concepts of image and place branding on example of small Moravian towns and different quantitative and qualitative methodological approaches and measure techniques are described within. A general typology of the images of town(as ideal types) - reflecting the Tuan´s concepts of public symbols and fields of care - was created on the basis of results from own empirical research (surveys). The author also tried to apply the theory of social roles on towns and their social functions and some practical problems concerning the brand management of towns were discussed on example of concrete towns.
Název v anglickém jazyce
Place in mind: measuring an image and managing a brand (case study of small Moravian towns)
Popis výsledku anglicky
The lecture deals with the concepts of image and place branding on example of small Moravian towns and different quantitative and qualitative methodological approaches and measure techniques are described within. A general typology of the images of town(as ideal types) - reflecting the Tuan´s concepts of public symbols and fields of care - was created on the basis of results from own empirical research (surveys). The author also tried to apply the theory of social roles on towns and their social functions and some practical problems concerning the brand management of towns were discussed on example of concrete towns.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Regions, Localities and Landscapes in New Europe
ISBN
978-80-86407-24-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
17-20
Název nakladatele
Institute of Geonics AS CR, v.v.i
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
27. 8. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—