Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Počítačová gramotnost patnáctiletých žáků ? dílčí téma pro výzkum vzdělanostních nerovností

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F07%3A00083385" target="_blank" >RIV/68378025:_____/07:00083385 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Počítačová gramotnost patnáctiletých žáků ? dílčí téma pro výzkum vzdělanostních nerovností

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku je problematika počítačové gramotnosti nejprve zasazena do kontextu nejnovějších poznatků v oblasti zkoumání vzdělanostních nerovností se zaměřením na utváření vzdělanostních aspirací. Dále je charakterizována situace ohledně počítačové gramotnosti v České republice v mezinárodním srovnání. Hlavní pozornost je věnována analýzám provedených na datech z mezinárodního výzkumu PISA (Programme for International Student Assessment) za ČR. V rámci PISA 2003 byla zjišťována deklarovaná počítačová gramotnost žáků. Prostřednictvím lineární regresní analýzy nebyl prokázán významný vliv úrovně počítačové gramotnosti na aspirace žáků studovat na vysoké škole.

  • Název v anglickém jazyce

    Computer literacy of 15-year old pupils ? a particular topic within the educational inequalities research

  • Popis výsledku anglicky

    The computer literacy issue is presented in the context of current findings in the field of educational aspirations formation in this paper. The situation in the Czech Republic is briefly characterized in an international comparison as far as level of computer literacy is concerned. The main focus of the paper is on analysis of PISA 2003 data for the Czech Republic. The so called declared computer literacy was traced within the PISA survey. Some strong influence of computer literacy on university aspirations of the pupils was not proved through the linear regression analysis.

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Praha

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    6

  • Počet zahraničních účastníků

    0

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    CST - Celostátní akce