Co víme o vlivech rodinného zázemí na počítačovou gramotnost ? založeno na výsledcích výzkumu PISA
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F08%3A00313078" target="_blank" >RIV/68378025:_____/08:00313078 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
What do we know about effects of family background on computer literacy ? based on results from the PISA survey
Popis výsledku v původním jazyce
Computer literacy of 15-year-olds in the three countries with different level of ICT possessions at home (computer and internet access) ? Slovakia, the Czech Republic and Finland - is analyzed within this paper using data from OECD PISA. The structural modelling approach indicated much stronger indirect than direct effect of family background on computer literacy in Slovakia, where the ICT possession level at home is the lowest (within the three countries). Generally, it was confirmed that the higher the ICT penetration, the lower the indirect effect.
Název v anglickém jazyce
What do we know about effects of family background on computer literacy ? based on results from the PISA survey
Popis výsledku anglicky
Computer literacy of 15-year-olds in the three countries with different level of ICT possessions at home (computer and internet access) ? Slovakia, the Czech Republic and Finland - is analyzed within this paper using data from OECD PISA. The structural modelling approach indicated much stronger indirect than direct effect of family background on computer literacy in Slovakia, where the ICT possession level at home is the lowest (within the three countries). Generally, it was confirmed that the higher the ICT penetration, the lower the indirect effect.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Paris International Conference On Education, Economy & Society
ISBN
978-2-9533842-0-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
—
Název nakladatele
Analytrics
Místo vydání
Strasbourg
Místo konání akce
Paříž
Datum konání akce
17. 7. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—