Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Status Attainment in the Czech Republic after 1990: Role of Cultural and Socioeconomic Resources and Upbringing in the Family of Origin

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F09%3A00338538" target="_blank" >RIV/68378025:_____/09:00338538 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Status Attainment in the Czech Republic after 1990: Role of Cultural and Socioeconomic Resources and Upbringing in the Family of Origin

  • Popis výsledku v původním jazyce

    First, theory of family resources in the status attainment process is presented. Second, determinants of status in the CR (ISEI, highbrow cultural capital, education) of the cohort aged 30?34 (Distinction and Values 2008 survey) are assessed in OLS models, also separately for the class of origin and gender. Status is influenced mainly by father?s occupation, parental encouragement in educational aspirations, academic performance and reading climate (cognitive cultural capital) during adolescence.

  • Název v anglickém jazyce

    Status Attainment in the Czech Republic after 1990: Role of Cultural and Socioeconomic Resources and Upbringing in the Family of Origin

  • Popis výsledku anglicky

    First, theory of family resources in the status attainment process is presented. Second, determinants of status in the CR (ISEI, highbrow cultural capital, education) of the cohort aged 30?34 (Distinction and Values 2008 survey) are assessed in OLS models, also separately for the class of origin and gender. Status is influenced mainly by father?s occupation, parental encouragement in educational aspirations, academic performance and reading climate (cognitive cultural capital) during adolescence.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/2D06014" target="_blank" >2D06014: Sdílené hodnoty a normy chování jako zdroj posilování sociální koheze a překonávání negativních dopadů sociální diferenciace v ČR</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

    Praha

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Sociologický ústav AV ČR, v.v.i

  • Verze

    1.

  • Identifikační číslo nosiče