Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vnímání volební kampaně: příznivý či nepříznivý dojem?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F12%3A00389999" target="_blank" >RIV/68378025:_____/12:00389999 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vnímání volební kampaně: příznivý či nepříznivý dojem?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola ukazuje, jak byla volební kampaň v roce 2010 vnímána širokou veřejností. Převažuje negativní vnímání volební kampaně, a proto bylo zajímavé zjistit zdroje jejího pozitivního vnímání. Byly analyzovány proměnné, jako jsou základní socio-demografické charakteristiky (pohlaví, věk, vzdělání, sociální status), zájem o politiku, zájem o kampaň, užívání médií (politický obsah v novinách a časopisech, televizi, rozhlase, na internetu), politická efektivita, legitimita demokratického režimu, identifikace se stranou, spokojenost s politickou situací, atd. Bylo zjištěno, že jisté celkové kladné nastavení jedince vůči politickému systému a politickému procesu a víra v možnost ovlivnit politiku a instituce, mají zásadní význam pro pozitivní vnímání kampaně.

  • Název v anglickém jazyce

    Perception of the election campaign: a favourable or unfavourable impression?

  • Popis výsledku anglicky

    Chapter shows how the election campaign in 2010 was perceived by general public. The negative perception of the election campaign is prevailing, therefore it was interesting to find out the sources of positive perception of the campaign. There were analyzed variables such as basic socio-demographic characteristics (sex, age, education, social status), interest in politics, campaign interest, media consumption (political content in newspapers and magazines, television, radio, internet), political efficacy, legitimacy of the democratic regime, strength of party identification, satisfaction with political situation, etc. It was discovered that a sort of overall positive setting of individual to the political system and political process and the belief inthe opportunity to influence politics and institutions, are crucial to positive perception of campaign.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Voliči a volby 2010

  • ISBN

    978-80-7419-110-7

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    30-48

  • Počet stran knihy

    254

  • Název nakladatele

    SLON

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly