Vnímání volební kampaně: příznivý či nepříznivý dojem?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F12%3A00389999" target="_blank" >RIV/68378025:_____/12:00389999 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vnímání volební kampaně: příznivý či nepříznivý dojem?
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola ukazuje, jak byla volební kampaň v roce 2010 vnímána širokou veřejností. Převažuje negativní vnímání volební kampaně, a proto bylo zajímavé zjistit zdroje jejího pozitivního vnímání. Byly analyzovány proměnné, jako jsou základní socio-demografické charakteristiky (pohlaví, věk, vzdělání, sociální status), zájem o politiku, zájem o kampaň, užívání médií (politický obsah v novinách a časopisech, televizi, rozhlase, na internetu), politická efektivita, legitimita demokratického režimu, identifikace se stranou, spokojenost s politickou situací, atd. Bylo zjištěno, že jisté celkové kladné nastavení jedince vůči politickému systému a politickému procesu a víra v možnost ovlivnit politiku a instituce, mají zásadní význam pro pozitivní vnímání kampaně.
Název v anglickém jazyce
Perception of the election campaign: a favourable or unfavourable impression?
Popis výsledku anglicky
Chapter shows how the election campaign in 2010 was perceived by general public. The negative perception of the election campaign is prevailing, therefore it was interesting to find out the sources of positive perception of the campaign. There were analyzed variables such as basic socio-demographic characteristics (sex, age, education, social status), interest in politics, campaign interest, media consumption (political content in newspapers and magazines, television, radio, internet), political efficacy, legitimacy of the democratic regime, strength of party identification, satisfaction with political situation, etc. It was discovered that a sort of overall positive setting of individual to the political system and political process and the belief inthe opportunity to influence politics and institutions, are crucial to positive perception of campaign.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AD - Politologie a politické vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Voliči a volby 2010
ISBN
978-80-7419-110-7
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
30-48
Počet stran knihy
254
Název nakladatele
SLON
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—