Děti imigrantů v českých školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F15%3A00453258" target="_blank" >RIV/68378025:_____/15:00453258 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/15:10293774
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Děti imigrantů v českých školách
Popis výsledku v původním jazyce
Na základě dat ze sčítání lidu, dat ze školské statistiky a výsledků šetření PISA článek analyzuje počty dětí-cizinců v českých základních školách a jejich integraci do českého školského systému. Výsledky analýz ukazují, že počet dětí-cizinců v základních školách průběžně roste. Rizikem je vysoká koncentrace děti-cizinců v některých školách. Pozitivní je, že nejde o školy s vysokým podílem sociálně znevýhodněných, ale školy, jejichž žáci dosahují nadprůměrných výsledků v PISA testech.
Název v anglickém jazyce
The Children of Immigrants in Czech Schools
Popis výsledku anglicky
Based on Census data, data from school registers, and results of PISA tests the article analyses numbers of foreign pupils at Czech elementary schools and its integration to the Czech school system. The results of analyses show that the number of foreignpupils in elementary schools steadily increases. High concentration of foreign pupils in specific schools poses a risk. But these are not schools with the high share of underprivileged student, but schools with good result in PISA test.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-32373S" target="_blank" >GA13-32373S: Integrace dětí cizinců do systému českých základních škol</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
25
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
29-51
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—