Zůstat, nebo odejít? O deziluzi (začínajících) akademických a vědeckých pracovníků a pracovnic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F15%3A00454083" target="_blank" >RIV/68378025:_____/15:00454083 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zůstat, nebo odejít? O deziluzi (začínajících) akademických a vědeckých pracovníků a pracovnic
Popis výsledku v původním jazyce
V České republice počet doktorandů stále roste. Tento nárůst v počtu studentů však není následován hlubší diskusí o kariérních cestách držitelů doktorského titulu a profesním rozvoji ve stádiu raných akademických kariér. Nejsou k dispozici údaje, které by mapovaly profesionální cesty studentů doktorských programů a držitelů doktorských titulů mimo akademickou vědu. Článek reaguje na tuto mezeru a zaměřuje se na ty, kteří opustili akademickou vědu. Klade si následující otázky: 1) Kdo jsou lidé, kteří opustili pedagogickou a nebo výzkumnou pozici? 2) Jaké jsou jejich důvody odchodu? 3) Jaká je jejich aktuální pracovní pozice a zda v této pozici využívají znalosti a dovednosti, které získali během své akademické kariéry? Zvláštní pozornost je věnována genderovému rozměru těchto otázek. Práce je založena na kvantitativním šetření osob, které opustily akademickou vědu.
Název v anglickém jazyce
To stay or to leave? On a disillusionment of (young) academics and researchers
Popis výsledku anglicky
In the Czech Republic the number of PhD students increases annually.nHowever, this growth in numbers of students is not followed by a deeper discussionnabout career paths of PhD holders and professional development of early careernresearchers. There are no data and research mapping professional paths of PhDnstudents and holders in and outside academic science. This paper responds tonthis situation and focuses on those who have left academia and on three mainnquestions: 1) who are those people whohave left pedagogical and/or researchnposition in academic science?; 2) what are their reasons for leaving; 3) what are thencurrent working positions of people who left academic science and do they usenthe knowledge and skills they acquired in science? Special attention is paid to thengender dimension of these questions. The paper is based on quantitative surveynincluding persons who have left the Czech academic science in last ten years andndiscusses the return of investments made
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AD - Politologie a politické vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LE12003" target="_blank" >LE12003: Národní kontaktní centrum - ženy a věda IV</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aula
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
34
Strana od-do
3-36
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—