Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zůstat, nebo odejít? O deziluzi (začínajících) akademických a vědeckých pracovníků a pracovnic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F15%3A00454083" target="_blank" >RIV/68378025:_____/15:00454083 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zůstat, nebo odejít? O deziluzi (začínajících) akademických a vědeckých pracovníků a pracovnic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V České republice počet doktorandů stále roste. Tento nárůst v počtu studentů však není následován hlubší diskusí o kariérních cestách držitelů doktorského titulu a profesním rozvoji ve stádiu raných akademických kariér. Nejsou k dispozici údaje, které by mapovaly profesionální cesty studentů doktorských programů a držitelů doktorských titulů mimo akademickou vědu. Článek reaguje na tuto mezeru a zaměřuje se na ty, kteří opustili akademickou vědu. Klade si následující otázky: 1) Kdo jsou lidé, kteří opustili pedagogickou a nebo výzkumnou pozici? 2) Jaké jsou jejich důvody odchodu? 3) Jaká je jejich aktuální pracovní pozice a zda v této pozici využívají znalosti a dovednosti, které získali během své akademické kariéry? Zvláštní pozornost je věnována genderovému rozměru těchto otázek. Práce je založena na kvantitativním šetření osob, které opustily akademickou vědu.

  • Název v anglickém jazyce

    To stay or to leave? On a disillusionment of (young) academics and researchers

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic the number of PhD students increases annually.nHowever, this growth in numbers of students is not followed by a deeper discussionnabout career paths of PhD holders and professional development of early careernresearchers. There are no data and research mapping professional paths of PhDnstudents and holders in and outside academic science. This paper responds tonthis situation and focuses on those who have left academia and on three mainnquestions: 1) who are those people whohave left pedagogical and/or researchnposition in academic science?; 2) what are their reasons for leaving; 3) what are thencurrent working positions of people who left academic science and do they usenthe knowledge and skills they acquired in science? Special attention is paid to thengender dimension of these questions. The paper is based on quantitative surveynincluding persons who have left the Czech academic science in last ten years andndiscusses the return of investments made

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LE12003" target="_blank" >LE12003: Národní kontaktní centrum - ženy a věda IV</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aula

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    34

  • Strana od-do

    3-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus