Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Labour market perspectives for PhD graduates in Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61387142%3A_____%2F22%3AN0000003" target="_blank" >RIV/61387142:_____/22:N0000003 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://repozitar.techlib.cz/record/1628" target="_blank" >https://repozitar.techlib.cz/record/1628</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/ejed.12514" target="_blank" >10.1111/ejed.12514</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Labour market perspectives for PhD graduates in Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An increase in the number of PhD candidates in the last decades has changed the landscape of employment and the nature of what it means to be a PhD holder. Embarking on a career in academia is a challenging endeavour for early-career researchers while they are confronted with a limited number of job opportunities in academia. Taking into account that knowledge based societies need highly skilled professionals beyond the academic environment, it is important to understand what is the role and value of a PhD for the labour market; and what the current labour market perspectives are for PhD holders. To answer these questions, the authors analysed the available data on PhD holders' employment and conducted semi-structured interviews with European experts on doctoral education and career development. The data and expert interviews point to different contexts across European countries. The numbers of researchers and PhDs employed in sectors outside higher education varies to a great extent in business enterprises, government, and private non-profit sectors. The article maps out different factors which need to be considered when assessing the labour market perspectives of PhD holders, such as the geographic area or country and its economic development, the sector of employment, type of work and the field of research.

  • Název v anglickém jazyce

    Labour market perspectives for PhD graduates in Europe

  • Popis výsledku anglicky

    An increase in the number of PhD candidates in the last decades has changed the landscape of employment and the nature of what it means to be a PhD holder. Embarking on a career in academia is a challenging endeavour for early-career researchers while they are confronted with a limited number of job opportunities in academia. Taking into account that knowledge based societies need highly skilled professionals beyond the academic environment, it is important to understand what is the role and value of a PhD for the labour market; and what the current labour market perspectives are for PhD holders. To answer these questions, the authors analysed the available data on PhD holders' employment and conducted semi-structured interviews with European experts on doctoral education and career development. The data and expert interviews point to different contexts across European countries. The numbers of researchers and PhDs employed in sectors outside higher education varies to a great extent in business enterprises, government, and private non-profit sectors. The article maps out different factors which need to be considered when assessing the labour market perspectives of PhD holders, such as the geographic area or country and its economic development, the sector of employment, type of work and the field of research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/MS2101" target="_blank" >MS2101: Národní centrum pro informační podporu výzkumu, vývoje a inovací</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Education

  • ISSN

    0141-8211

  • e-ISSN

    1465-3435

  • Svazek periodika

    57

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    395-409

  • Kód UT WoS článku

    000822082600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85133604377