Czech copreneur orientations to business and family responsibilities: A mixed embeddedness perspective
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F16%3A00463370" target="_blank" >RIV/68378025:_____/16:00463370 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1108/IJGE-09-2015-0032" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1108/IJGE-09-2015-0032</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1108/IJGE-09-2015-0032" target="_blank" >10.1108/IJGE-09-2015-0032</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Czech copreneur orientations to business and family responsibilities: A mixed embeddedness perspective
Popis výsledku v původním jazyce
This paper applies mixed-embeddedness approach to examine how state welfare policies, employment conditions and gender norms shape orientations to divisions of business and domestic labor among Czech copreneurs, i.e. romantic couples involved in businesses together. Twelve copreneur couples were interviewed. Women’s narratives are centered in analyzing motivations for business, divisions of labor, orientation to business/family and state policies. Female respondents expressed three orientations: business as opportunity, business for family and business/home as teamwork. Findings identify connections between female copreneur business/family orientations and the context of gender regimes, state policy and employment practices in a post-socialist country. Also revealed are changing orientations across family and business stages.
Název v anglickém jazyce
Czech copreneur orientations to business and family responsibilities: A mixed embeddedness perspective
Popis výsledku anglicky
This paper applies mixed-embeddedness approach to examine how state welfare policies, employment conditions and gender norms shape orientations to divisions of business and domestic labor among Czech copreneurs, i.e. romantic couples involved in businesses together. Twelve copreneur couples were interviewed. Women’s narratives are centered in analyzing motivations for business, divisions of labor, orientation to business/family and state policies. Female respondents expressed three orientations: business as opportunity, business for family and business/home as teamwork. Findings identify connections between female copreneur business/family orientations and the context of gender regimes, state policy and employment practices in a post-socialist country. Also revealed are changing orientations across family and business stages.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-13766S" target="_blank" >GA15-13766S: Intersekcionalita v sociologickém výzkumu sociálních nerovností a důsledků ekonomické krize na zaměstnanost</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Gender and Entrepreneurship
ISSN
1756-6266
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
307-326
Kód UT WoS článku
000386047700005
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84988481297