Parental Example as a Motivation for Turnout among Youths
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F17%3A00463925" target="_blank" >RIV/68378025:_____/17:00463925 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/0032321716644614" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1177/0032321716644614</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/0032321716644614" target="_blank" >10.1177/0032321716644614</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Parental Example as a Motivation for Turnout among Youths
Popis výsledku v původním jazyce
Fowler proposed a social learning model of voter turnout, and Bhatti and Hansen demonstrate that voter turnout among young /first-time/ voters is highest among those living at home with their parents. Combining these theoretical and empirical results to a study of youth turnout, this article tests the hypothesis that the strongest determinant of attitudes towards turnout is parents’ record of voting. The data used to test this hypothesis are a representative survey of Czech high school students aged 17–19 years, fielded in 2012. This study finds that the attitudes of youths who reside with their parents to turnout are strongly determined by their parents’ example. Motivation also matters for voting, but the parental example is the most important determinant of turnout attitudes as a social learning model of turnout suggests.
Název v anglickém jazyce
Parental Example as a Motivation for Turnout among Youths
Popis výsledku anglicky
Fowler proposed a social learning model of voter turnout, and Bhatti and Hansen demonstrate that voter turnout among young /first-time/ voters is highest among those living at home with their parents. Combining these theoretical and empirical results to a study of youth turnout, this article tests the hypothesis that the strongest determinant of attitudes towards turnout is parents’ record of voting. The data used to test this hypothesis are a representative survey of Czech high school students aged 17–19 years, fielded in 2012. This study finds that the attitudes of youths who reside with their parents to turnout are strongly determined by their parents’ example. Motivation also matters for voting, but the parental example is the most important determinant of turnout attitudes as a social learning model of turnout suggests.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50601 - Political science
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GB14-36154G" target="_blank" >GB14-36154G: Dynamika změny v české společnosti</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Political Studies
ISSN
0032-3217
e-ISSN
—
Svazek periodika
65
Číslo periodika v rámci svazku
Supplement 1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
43-63
Kód UT WoS článku
000400187300004
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85018978539