Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parental Example as a Motivation for Turnout among Youths

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F17%3A00463925" target="_blank" >RIV/68378025:_____/17:00463925 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0032321716644614" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1177/0032321716644614</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0032321716644614" target="_blank" >10.1177/0032321716644614</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parental Example as a Motivation for Turnout among Youths

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Fowler proposed a social learning model of voter turnout, and Bhatti and Hansen demonstrate that voter turnout among young /first-time/ voters is highest among those living at home with their parents. Combining these theoretical and empirical results to a study of youth turnout, this article tests the hypothesis that the strongest determinant of attitudes towards turnout is parents’ record of voting. The data used to test this hypothesis are a representative survey of Czech high school students aged 17–19 years, fielded in 2012. This study finds that the attitudes of youths who reside with their parents to turnout are strongly determined by their parents’ example. Motivation also matters for voting, but the parental example is the most important determinant of turnout attitudes as a social learning model of turnout suggests.

  • Název v anglickém jazyce

    Parental Example as a Motivation for Turnout among Youths

  • Popis výsledku anglicky

    Fowler proposed a social learning model of voter turnout, and Bhatti and Hansen demonstrate that voter turnout among young /first-time/ voters is highest among those living at home with their parents. Combining these theoretical and empirical results to a study of youth turnout, this article tests the hypothesis that the strongest determinant of attitudes towards turnout is parents’ record of voting. The data used to test this hypothesis are a representative survey of Czech high school students aged 17–19 years, fielded in 2012. This study finds that the attitudes of youths who reside with their parents to turnout are strongly determined by their parents’ example. Motivation also matters for voting, but the parental example is the most important determinant of turnout attitudes as a social learning model of turnout suggests.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GB14-36154G" target="_blank" >GB14-36154G: Dynamika změny v české společnosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Political Studies

  • ISSN

    0032-3217

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    65

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Supplement 1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    43-63

  • Kód UT WoS článku

    000400187300004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85018978539