Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The moral economy of DIY: Practices of making things oneself and socio-economic orders in modern consumer societies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F19%3A00506174" target="_blank" >RIV/68378025:_____/19:00506174 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The moral economy of DIY: Practices of making things oneself and socio-economic orders in modern consumer societies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presentation (by PD Dr. Reinhild Kreis) and the discussion (opened and led by the discussant, Dr. Karel Šima) focuses on the often neglected “no-man’s land” between markets and households, production and consumption. Whereas historians of modern consumer societies have established a narrative according to which formerly self-sufficient households increasingly became consumers of ready-made goods and services, Dr. Kreis presents a different story. To a large degree, modern consumer societies really are “prosumer” societies in which households combine their own labor, skills and time (production) with what they purchase on the market (consumption) to fabricate a diverse range of products,nbe it a cake, a sweater, or a new shoe rack. How production and consumption should be combined in the provisioning of households, however, is highly controversial. It is exactly the flexibility of options in the field of “prosumption” that makes it a battleground for conflicting ideas about social and economic orders.n

  • Název v anglickém jazyce

    The moral economy of DIY: Practices of making things oneself and socio-economic orders in modern consumer societies

  • Popis výsledku anglicky

    The presentation (by PD Dr. Reinhild Kreis) and the discussion (opened and led by the discussant, Dr. Karel Šima) focuses on the often neglected “no-man’s land” between markets and households, production and consumption. Whereas historians of modern consumer societies have established a narrative according to which formerly self-sufficient households increasingly became consumers of ready-made goods and services, Dr. Kreis presents a different story. To a large degree, modern consumer societies really are “prosumer” societies in which households combine their own labor, skills and time (production) with what they purchase on the market (consumption) to fabricate a diverse range of products,nbe it a cake, a sweater, or a new shoe rack. How production and consumption should be combined in the provisioning of households, however, is highly controversial. It is exactly the flexibility of options in the field of “prosumption” that makes it a battleground for conflicting ideas about social and economic orders.n

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DG18P02OVV022" target="_blank" >DG18P02OVV022: Kutilství a jeho význam pro českou národní a kulturní identitu: současný stav, socio-kulturní a historicko-politické souvislosti, typologie a využití potenciálu pro místní rozvoj</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Praha

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    20

  • Počet zahraničních účastníků

    1

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    EUR - Evropská akce